AWARD

Neuro Kerstcommercial Awards: dé VakantieDiscounter wint 2e prijs

Dit jaar kwam dé VakantieDiscounter met haar eerste kerstcommercial. Meteen een succes, want gisteren ging het reisbedrijf er vandoor met een 2e prijs bij de uitreiking van de Neuro Kerstcommercial Awards van Unravel.

Waar veel awards worden toegekend op basis van publieksstemmen of door een vakjury, wordt er bij deze awards gekeken naar het brein van consumenten. Hierdoor heb je een objectievere kijk op welke commercials daadwerkelijk bereiken wat ze willen.

Hoe werkt dat?

Unravel heeft 20 kerstcommercials – waaronder die van dé VakantieDiscounter – voorgelegd aan een groep van ruim 20 consumenten. Tijdens het kijken droegen ze een EEG-headset, die bijhield met welke emoties er werd gereageerd op de commercials.

Twist wordt ontvangen als goede grap

In de commercial van dé VakantieDiscounter zien we een meisje dat haar opa mist met kerst. Voor het slapengaan vertelt haar vader dat opa nu op een betere plek is, waar hij de rust krijgt die hij verdient.

En dan volgt de plottwist; opa opent zijn ogen vanaf zijn kussen en blijkt in een hangmat op een zonnig strand te liggen. De cocktail wordt hem aangereikt.

Uit de metingen die zijn gedaan, bleek dat deze overgang zorgde voor een flinke piek in engagement. De grap valt goed bij de testpersonen. Dé VakantieDiscounter heeft hiermee een tweede positie weten te bemachtigen, tussen de ‘groten der kerstcommercials’; Albert Heijn & Kruidvat.

“We zijn heel blij met deze award. We wilden met een vleugje humor – zoals bij elke campagne – de boodschap meegeven dat het oké is om met de kerst lekker te doen wat je wil, dus ook op vakantie gaan. Het is fijn dat dit positief wordt ontvangen”, aldus Dirje, brandmanager van dé VakantieDiscounter.

Neuro kerstcommercial award

Meer weten over de kerstcommercial?