Aangesloten bij…
ANVR
Dé VakantieDiscounter is lid van het ANVR (ANVR-nummer 3072). Als lid van de ANVR is dé VakantieDiscounter gebonden aan strenge normen. De ANVR is een internationaal erkende overkoepelende belangenorganisatie voor de reisbranche en vertegenwoordigt zo’n 80% van de Nederlandse reisbureau- en reisorganisatie ondernemingen. Op deze wijze garandeert dé VakantieDiscounter je een hoge kwaliteit van reizen en informatie daarover.
De ANVR Reizigersvoorwaarden zijn van toepassing op de reizen en diensten van de reisorganisaties waar wij mee samenwerken. Indien de reis wordt uitgevoerd door een niet-Nederlandse reisorganisatie (derhalve zonder ANVR) zijn de pakketvoorwaarden van de betreffende reisorganisatie leidend. Met deze voorwaarden ga je akkoord bij boeking.
Bekijk hier de ANVR voorwaarden
SGR
Het zal je maar gebeuren: je hebt een vakantie geboekt en bent al helemaal in de vakantiestemming. En dan komt de reisorganisatie waar je hebt geboekt in financiële problemen of gaat zelfs failliet. Weg vakantie. Weg geld. Je moet er toch niet aan denken? Maar ook als je al op je vakantiebestemming bent, kan het mis gaan, omdat je reisorganisatie niet aan de financiële verplichtingen kan voldoen.
Dé VakantieDiscounter (Elmar Reizen BV, K.v.K. 30213095) is aangesloten bij de SGR. Binnen de grenzen van de garantieregeling SGR vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Lees de garantieregeling SGR na op de SGR-website Bekijk ons officiële SGR Certificaat
Calamiteitenfonds
Dé VakantieDiscounter is aangesloten bij het Calamiteitenfonds. Wat houdt dit in? Stel, je bent zorgeloos op vakantie maar tijdens de reis doet zich op de bestemming een natuurramp voor. Of er breken ernstige onlusten uit. Grote kans dat de reis moet worden aangepast of onderbroken. En daar kunnen kosten mee gemoeid zijn.
Wanneer het Calamiteitenfonds een calamiteit vaststelt die onder de dekking valt, betaalt zij de extra kosten die ontstaan doordat een reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet-genoten reisdagen. Je betaalt hiervoor een klein bedrag per boeking en ziet deze ook terug bij het afrekenen.
Geschillencommissie Reizen
Dé VakantieDiscounter is er voor je als een reis om welke reden dan ook niet aan je verwachting heeft voldaan. We hebben zelf een uitgebreide klachtenprocedure en helpen je waar mogelijk in geval van een dispuut met een reisorganisatie of accommodatieverschaffer. Maar ondanks al onze inspanningen kan het voorkomen dat je er met ons niet uit komt. Dan is het prettig om te weten dat je altijd terecht kunt bij een onafhankelijke partij. En dat dé VakantieDiscounter je de weg wijst als je hulp nodig hebt met je klacht.
Als een klacht niet tijdig tot tevredenheid is opgelost of als ter zake geen genoegdoening is verschaft, kan de reiziger desgewenst tot uiterlijk 24 maanden na indiening van de klacht het geschil schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag.
Meer informatie vind je op de website van de Geschillencommissie Reizen
Reclamecode Reisaanbiedingen
De reisindustrie blinkt uit in het creëren van prijschaos. Door de prijsbomen is het bos niet meer te zien. En bij weinig prijzen is het duidelijk wat nu precies wel of niet inclusief is. Terwijl je wel precies wilt weten wat je totaal betaalt en hoe dit totaalbedrag is opgebouwd!
Dé VakantieDiscounter biedt volledige transparantie. Niet alleen op de website, maar in al onze uitingen word je correct en volledig geïnformeerd. En wij vragen onze partners precies dezelfde openheid te betrachten. Geen verrassingen achteraf. Voldoet een partner/touroperator niet aan onze eisen, dan verwijderen we het aanbod van de website en stoppen we verkoop. Logisch dan ook dat we ons volledig aansluiten bij de doelstellingen van de Reclamecode Reisaanbiedingen.
De Reclamecode Reisaanbiedingen (RR) vervangt per 1 april 2009 de Code Reisaanbiedingen en de Reclamecode Reisaanbiedingen, zodat er vanaf 1 april 2009 één Reclamecode Reisaanbiedingen (RR) van kracht is. Op basis van deze Code dienen in de gepubliceerde reissom, naast de diensten en voorzieningen in de publicatie vermeld, ook de op het moment van publicatie bekende onvermijdbare bijkomende kosten te worden vermeld. In gevallen waarin een bemiddelaar reisdiensten via het internet aanbiedt, vermeldt deze bij de aanbieding of deze inclusief of exclusief boekingskosten is.