Dé VakantieDiscounter wint Audify Award voor beste radioreclame
De VakantieDiscounter heeft 12 oktober, op de Dag van de Audio, de Audify Award voor beste radioreclame van het afgelopen jaar in de wacht gesleept. De award werd uitgereikt door Stichting Audify, organisator achter de award.
Er waren zes radiocampagnes genomineerd (Rijksoverheid, Douwe Egberts, KLUUN, Squla, Van Haren en dé VakantieDiscounter) en twee prijzen te winnen; een publieksprijs en juryprijs. Dé VakantieDiscounter won de laatste. De jury roemt de campagne van de reisorganisatie om de herkenbare tune en verbeeldingskracht.
Juryoordeel
Dé Vakantiediscounter heeft de jury overtuigd met drie verschillende reclames. Belangrijk onderdeel van de spots is dat ze met een herkenbaar geluid beginnen, die de luisteraar op het verkeerde been zet. De spots eindigen met een typisch vakantiegevoel.
“De absurdistische commercials voelen niet aan als reclame. Je krijgt een glimlach bij het luisteren, je ziet de herkenbare situaties zo voor je, je voelt de pijn. De commercials voldoen aan alle criteria en disciplines. Jaloersmakend werk,” is het eindoordeel van de acht juryleden, die allemaal hun sporen hebben verdiend in de audiobranche.
Met een twist
Dé VakantieDiscounter is enorm trots op de award. “In onze campagnes proberen we met net een andere twist de luisteraar op een humoristische wijze te boeien. De erkenning van de jury – die unaniem voor onze reclames koos – is daarom erg belangrijk voor ons”, aldus Dirje van Laar, brandmanager bij dé VakantieDiscounter.
De verschillende radioreclames – allemaal onder de noemer ‘Kijk, dit zijn VakantieDiscounters’ – zijn in samenwerking met reclamebureau Indie Amsterdam ontwikkeld, die ook verantwoordelijk is voor de tv-spots van dé VakantieDiscounter. “Vakantie zit tussen je oren. Radio is daarom een heerlijk medium om mee te mogen spelen”, aldus Ivar van den Hove van Indie Amsterdam.
Over de Audify Awards
De audify Awards bestaan uit drie categorieën, Vakprijs Radioreclame, Publieksprijs Radioreclame en Audio Ambassadeur. De bekendmaking van de winnaars was, tijdens de Dag van de Audio, live te volgen via de radio-uitzending op Adformatie.nl.