Calamiteiten

Bosbranden in Griekenland: wat betekent dit voor jouw vakantie?

Op dit moment zijn onze lijnen overbelast doordat we – logischerwijs – veel vragen krijgen van ongeruste reizigers over de bosbranden in Griekenland. In dit artikel geven we antwoord op de meest gestelde vragen.

LAATSTE UPDATE: maandag 24 juli, 14.30 uur

Woeden de bosbranden op heel Rhodos & Corfu?

Nee. Voor Rhodos geldt dat de bosbranden zich beperken zich tot specifieke gebieden. Met name aan de zuidoostkust rondom Kiotari, Pefkos, Gennadi, Plimmiri, Lardos en Lindos. Voor dit gebied is inmiddels een calamiteit vastgesteld door het Calamiteitenfonds. Andere delen van het eiland zijn op dit moment niet getroffen door brand. Hiervoor is dan ook geen calamiteit vastgesteld.

Voor Corfu geldt dat de bosbranden ook in specifieke gebieden zijn. Dit zijn niet de toeristische gebieden en vooralsnog hebben deze branden geen invloed op de reizen die wij uitvoeren.

Ik ben ter plaatse op Corfu of Rhodos. Wat nu?

Reizigers die ter plaatse zijn en in het getroffen gebied verblijven, hebben wij reeds gebeld om de situatie te bespreken en te kijken wat er voor hen nodig is. Mochten we je niet te pakken hebben gekregen; op de reisbescheiden vind je te allen tijde een noodnummer waarop je de uitvoerende reisorganisatie of de regiomanager kunt bereiken.

Ik vertrek binnenkort naar Rhodos of Corfu. Wat nu?

Op dit moment staan wij in nauw contact met onze partners in Nederland en ter plaatse. Zodra er meer bekend is over jouw reis nemen we contact met je op.

We begrijpen dat je graag zo snel mogelijk wilt weten waar je aan toe bent. Alle klanten met vertrek t/m 31 augustus zijn reeds of worden zo snel mogelijk geïnformeerd over wat dit betekent voor hun vakantie.

Op het moment dat je vertrekt na 1 september word je niet geïnformeerd. We gaan er vanuit dat de reis plaats kan vinden. Mocht blijken dat dit toch niet mogelijk is, nemen we uiteraard contact met je op.

Ik wil contact met de klantenservice. Hoe kan ik hen bereiken?

Op dit moment zijn onze lijnen – logischerwijs – overbelast door de vele vragen rondom de bosbranden in Griekenland. We willen je vragen onze klantenservice te ontzien en te wachten tot je bericht hebt van ons. Minder inkomende telefoontjes betekent meer medewerkers die klanten kunnen informeren.