ENQUÊTE

Grootste vakantie-ergernissen: het claimen van ligbedjes en opdringerige verkopers

Vakantiegangers die de hele dag hun ligbedje claimen, opdringerige verkopers of een kamer die niet schoon is; daar ergeren Nederlanders zich mateloos aan. Dat blijkt uit een enquête onder 1.840 van onze reizigers.

40% ergert zich aan het claimen van ligbedjes

We vroegen onze reizigers wat de grootste ergernissen zijn aan mede-hotelgasten:

  • Mensen die de ligbedjes bij het zwembad al vroeg of de hele dag claimen (40%);
  • Vakantiegangers die hun borden volscheppen bij het buffet en de helft laten staan (35%).

30% ergert zich aan een kamer die niet schoon is

We vroegen onze reizigers ook om tegenvallers op de accommodatie zelf:

  • De grootste ergernis is een niet-schone kamer (30%);
  • Ligbedjes die bezet worden gehouden op de accommodatie zelf (18%);
  • Accommodatie ziet er op de foto’s mooier uit (12%).

Bijna de helft ergert zich aan opdringerige verkopers

Buiten de verblijfsaccommodatie ergeren vakantiegangers zich het meest aan:

  • (Strand)verkopers die te opdringerig zijn (46%);
  • Onbeschofte lokale mensen (20%);
  • Te veel Nederlandse tentjes en/of Nederlanders (13%).

Aan boord

In het vliegtuig ergeren vakantiegangers zich het meest aan:

  • De persoon voor je die de stoel te ver naar achter zet (23%);
  • Huilende kinderen (16%);
  • Ruimtegebrek (16%).

Locatie

Ook de locatie kan wel eens tegenvallen. De grootste hindernissen van de locatie zouden zijn:

  • Dat de omgeving een bouwput is (25%);
  • Veel geluidsoverlast in de nacht (24%);
  • Een onveilige buurt (21%).