Een kijkje achter de schermen bij ons reisbureau

Je boekt je vakantie online en alles lijkt volautomatisch te gaan. Maar niets is minder waar. Elke dag zijn de medewerkers van ons reisbureau hard bezig om te zorgen dat jouw vakantie optimaal verloopt. Ze zorgen ervoor dat je voorkeuren verwerkt worden, dat de juiste informatie wordt verzonden én dat je je reispapieren op tijd ontvangt. Tijd om een kijkje in de keuken te nemen!

We zijn een online reisaanbieder; geen stenen reisbureau waar je aan kan kloppen. Maar er zit wél een gedreven team dat ieders vakantie soepel wil laten verlopen. Met ruim 20 klantenservice medewerkers wordt er elke dag aan de Herengracht keihard gewerkt om jouw welverdiende vakantie te regelen.

En met elke dag bedoelen we ook letterlijk bijna elke dag; alleen de feestdagen zijn we gesloten. Ons reisbureau is van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 22.00 uur te bereiken en in de weekenden van 09.00 tot 17.30 uur. Want service vinden we bij dé VakantieDiscounter belangrijk!

Top 3 meest gestelde vragen

Met gemiddeld 300 telefoongesprekken per dag en 350 mails krijgen we flink wat vragen voor onze kiezen. Sommige zijn eenvoudig en kun je in twee zinnen beantwoorden, andere vragen behoeven meer uitleg. Maar welke vragen worden nu het meest gesteld? We stelden een top 3 samen.

  1. Hoe kan ik ruimbagage bijboeken?
    Sinds april 2014 is in de meeste gevallen de ruimbagage niet inbegrepen bij de reis. Je kon deze na boeking altijd eenvoudig zelf bijboeken met de boekingscodes die je van ons kreeg. Om het je nog eenvoudiger te maken, kan je vanaf nu direct bij boeking ruimbagage bijboeken voor zo’n 80% van onze vakanties. Handig hè?
  2. Ik wil mijn boeking wijzigen, annuleren of omboeken. Kan dat?
    De mogelijkheden verschillen per reis. Bel onze klantenservice en we kijken graag samen naar wat er voor jou mogelijk is.
  3. Is een transfer bij mijn reis inbegrepen? En zo niet, kan ik deze bijboeken?
    Selecteer je een reis dan staat er aangegeven of het incl. vlucht of incl. vlucht en transfer is. In het laatste geval is de transfer inbegrepen. Dit komt dan ook in de boekingsbevestiging te staan. Is de transfer niet inbegrepen dan kan je onze klantenservice bellen om deze bij te boeken.
Mocht jij nu een dringende vraag hebben, check dan snel even onze vragendatabase. Op meer dan 50 vragen wordt hier uitgebreid antwoord gegeven. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, stel hem dan gerust onder aan dit artikel. We beantwoorden deze met liefde.

De leukste anekdotes van onze medewerkers

Of al die vragen vervelend zijn? Nee, helemaal niet. Buiten dat het fijn is om mensen op weg te helpen en ervoor te zorgen dat ze stressvrij op vakantie gaan, hebben we ook regelmatig leuke en soms hilarische gesprekken. Kijk je mee?

Bjorn: “Regelmatig moet ik moeite doen om mijn lach in te houden tijdens een gesprek, mensen kunnen onbewust zulke grappige dingen zeggen.”

“Hoe wilt u de verzorging hebben?” “Ja, logisch hè!” “Logisch?” “Ja logisch logisch!” “U bedoelt logies, alleen het verblijf?” “Ahh ja logies.”

“Wat moet ik bij de thuisblijvers informatie invullen? Er blijft niemand thuis. Alleen de kat”.

Sabrina: “Als we veel bellers tegelijk hebben, krijgen de wachtenden een vrolijk vakantiemuziekje te horen. Dat in de smaak valt. Want onlangs kregen we de vraag welk muziekje het was, zodat de klant deze kon downloaden.

En soms hoor je ook bijzondere details. Zo was er een man die zijn vriendin wilde verrassen met een weekendje weg. Helaas had zij ook een verrassing; ze had een ander. Change of plans en op zoek naar een andere reisgenoot.”

Michiel: “Een collega zette onlangs een Duitse klant in de wacht en zei: ‘Haben Sie bitte eine Stunde Geduld?’ De klant vond dat wat aan de lange kant. Mijn collega bedoelde natuurlijk of de klant een moment geduld had i.p.v. een uur.

En soms krijg je rare, maar grappige voorstellen. Er was een mevrouw die alleen naar Tunesië reisde en vroeg of ik haar wilde vergezellen. Dat heb ik maar even netjes afgeslagen.”

Heb jij een vraag aan onze collega’s van het reisbureau? Stel hem gerust hieronder.

OVER DE AUTEUR

Laura

Naast mijn werk als online content marketeer bij dé VakantieDiscounter reis ik graag de wereld over. Om daarna mijn reisverhalen te delen in woord én beeld. Het liefst over en van de minder bekende plekken in Europa, hoewel Europese steden ook op mijn favorieten-lijstje staan. Ook droom ik graag weg bij tropische bestemmingen!

96 thoughts on “Een kijkje achter de schermen bij ons reisbureau

    1. Ik probeer de 0900 nummer all een tijdje te bellen maar het lukt mij niet .. wil zo snel mogelijk met jullie in contact komen

      1. Wat krijg je precies te horen? Onze klantenservice is op zondagen tot 17.30 uur geopend, misschien belde je na sluitingstijd? Je kunt vandaag bellen van 09.00 tot 17.30 uur. We zijn daarnaast via e-mail (klantenservice@vakantiediscounter.nl) en Facebook messenger bereikbaar.

        1. Excuses voor het ongemak! Het is momenteel enorm druk door de situatie rondom Kos. Een verbroken verbinding zou echter niet voor mogen komen. We gaan informeren of er problemen zijn met het systeem.

    2. Serieus grapje. De vakantie Discounter is fout.!
      Het is Dé Vakantie Discounter.! hé hé
      Veel mensen weten niet hoe je dat streepje op de e krijgt.
      SIMPEL met de alt toets+130 op het cijferblok é é é
      Misschien idee om dat wat bekendheid te geven ?
      Groeten,
      Jan

  1. Inderdaad leuk om dit te lezen. Toen m’n vriendin de reis bij jullie geboekt had, had ik wel zoiets van ‘is dat wel vertrouwd’, de Zoover waardering gaf wel vertrouwen, maar dit is inderdaad nog persoonlijker.
    Nu ik lees dat jullie op de Herengracht zitten bedenk ik me ineens dat het dus wel voordeliger kan met dezelfde kwaliteit! Haha. Geintje.

  2. hallo
    ik heb en vraag ?
    hoe zit het nu met de koffer maten voor je handbagage
    bij transavia is het 45x40x25 cm koffermaat
    bij corendon is het 55x35x25 cm koffermaat
    we vliegen met beide maatschappijen
    wat moet ik aan houden
    groetjes marian hendriks

    1. Beste Marian,

      Gaat de heenvlucht met de ene maatschappij en de terugvlucht met de andere? Dan raad ik je aan altijd de kleinste maat aan te houden. Dan kan je handbagage koffer niet worden geweigerd op beide vluchten.

      Groet
      Laura

  3. Hallo, via deze een vraagje van een zuiderling…(in ons eigen landje)….;-)
    Ik heb maandag (06-06-2016) een vakantie bij jullie geboekt naar hotel Linda in Side, Turkije. We hadden heel graag een familie kamer gehad met twee ruimtes. Ik weet dat Linda deze kamers heeft, maar ik kon ze niet via jullie boeken….;-(
    De vraag is……zouden jullie dat, door contact te hebben met hotel Linda, alsnog kunnen regelen? Ik heb nu een luxere 2 persoonskamer geboekt.

    Ik hoor graag van jullie….
    met groetjes,
    Sonja

    1. Beste meneer/mevrouw van Driessen,

      De adresgegevens van Schiphol zijn:
      Luchthaven Schiphol
      Schipholgebouw
      Evert v/d Beekstraat 202
      1118 CP Schiphol

      Deze kun je invoeren in je navigatiesysteem.

      Groet
      Laura

  4. Beste,

    Op de website van Transavia staan de maten van de handbagekoffer anders vermeld, de kleinste maat mag voor je zetel en de grotere moet bovenaan in de lockers in het vliegtuig? Klopt dit? Of is het enkel de kleinste maat?

    1. Transavia hanteert twee maten; een gegarandeerde maat en een grotere maat. De gegarandeerde maat is diegene die onder de stoel voor je past, de grotere maat past boven je in de bagagebakken.

      Is er echter te weinig ruimte (doordat steeds meer mensen met enkel handbagage trolleys reizen) dan kan het zo zijn dat jouw trolley in het ruim moet. Daar dien je dus wel rekening mee te houden bij het grote formaat.

  5. Ik ga met me dochter 23 augustus naar alanya hotel (PrimaSol Telatiye resort). Voor ons is het eerste x daarheen gaan. Had begrepen dat de hotel ver weg is van de stad. Ik vraag me af is er wel een persoon die ons kan uitleggen hoe wij daar heen kunnen gaan en andere plekken kunnen zien in alanya.
    Ik ben een persoon die word snel in paniek

    1. Paniek is nergens voor nodig hoor 🙂 Alanya ligt ca. 14 km van het hotel, dat is voor veel hotels het geval. Bij de receptie kun je vragen naar de mogelijkheid per taxi en/of dolmus. Ook kunnen zij je vertellen wat er allemaal te zien is. Je leest hier trouwens ook meer over Alanya.

  6. Goede avond

    We hebben voor september een vakantie geboekt in Mallorca en komen rond 10 uur aan in de ochend,kunnen we dan gelijk inchecken?

  7. Ik ( wij) zijn woonachtig in Spanje. Als ik een vakantie wil boeken dan kan ik gebruik maken van een aantal vluchthavens behalve Spanje. Hoe wordt (kan) dit (worden) opgelost.

    1. Beste Wim,

      Wij bieden geen vluchten aan vanaf Spaanse luchthavens. De vraag hierna is klein voor de Nederlandse en Belgische reizigers (waar wij mn op inspelen) en onze partners hebben dit helaas niet in hun aanbod.

      Groet
      Laura

  8. Beste heer/mevrouw,

    Ik heb een vraag over vaccinatie. In january wij gaan naar Bali op vakantie. Moeten wij vaccinatie worden?
    Groet,
    Dana

    1. Vaccinaties zijn niet verplicht voor Bali, maar worden wel geadviseerd. Het beste is om even advies te vragen aan de huisarts. En goed om te weten; soms wordt het (gedeeltelijk) vergoed door zorgverzekeringen. Informeer daar dus ook even!

  9. Beste Laura (naamgenoot),

    Ik heb onlangs bij jullie een vakantie geboekt.
    Samen met mijn vriend ga ik van 4-6 tot en met 15-6 vertoeven in Rimini.

    Bij mijn boeking is aangegeven dat er geen transfer bij zit vanaf het vliegveld naar appartement en andersom ook niet.

    Ik heb naar aanleiding van een tip van een van uw collega’s gekeken op rome2rio.com daar kan ik echter alleen de gemiddelde ritprijs achterhalen voor transfer vanaf het vliegveld. Heeft u voor mij nog wat tips voor met name gegarandeerd transfer op de dag dat wij terug vliegen?

    Alvast bedankt,

    Groetjes Laura

    A

  10. Wij hebben gister reis geboekt naar Griekenland Kos nu kan je met een boot een dagje naar Bodrum Turkije heb je dan een visum nodig voor 1 dagje?

    1. Beste Natascha. Deze informatie zou je moeten aanvragen bij diegene die de excursie organiseert. In veel gevallen nemen zij dit dan uit handen. Groet, Laura

  11. Ik heb van de week een vakantie bij jullie geboekt naar Bali.
    Nou ben ik ondertussen ook alweer aan het kijken naar de volgende vakantie en heb ik een vraag.
    Als ik bijvoorbeeld zoek naar een vlucht van Amsterdam naar tokyo boek dan is dat via Dubai goedkoper dan dezelfde rechtstreekse vlucht naar Dubai. (Skyscanner)
    Is het toegestaan om dan een langere vlucht te boeken met tussenstop en dan het tweede deel gewoon niet mee te vliegen? Zonder ruimbagage uiteraard.

    Groeten,
    Mikhail

    1. Helaas. Zodra je niet op een vlucht (of een deel van de vlucht) verschijnt, ziet de uitvoerende touroperator je als een ‘no show’ en kunnen andere delen van je reis automatisch geannuleerd worden. Zoals het hotel of de terugvlucht. Ook als dit vooraf aan ons door wordt gegeven, kan dit gebeuren. We raden mensen dan ook nooit aan dit te doen. Ik ben hier uitgegaan van een boeking bij ons met een volledig pakket. Hoe het zit voor losse vluchten is ons niet bekend, daar wij deze niet aanbieden.

  12. Ik ben mijn boekgegevens kwijt heb wel referentienr van de bank enz hoe kom ik nu verder?moet nog 881euro betalen Vertrek op 25mrt naar puerto rico op gran canariao

    1. Beste mevrouw Verhofstad,

      Zes weken voor vertrek volgt er een linkje voor de restantbetaling. U kunt dan direct via iDeal betalen.

      Groet,
      Laura

  13. Wat ben ik spijtig jullie na mijn boeking te hebben ondekt, oze reis elders geboekt( geen weet van jullie bestaan) maar wel duurder betaald, maar voor volgend jaar weten we waar we moeten zijn voor een reis te boeken, groetje Marie

  14. Er liep wat fout bij de aanbetaling van mijn eerste reis bij jullie. Telefonisch geregeld in no time. Dat was erg aangenaam omdat het zo “persoonlijk” gebeurde. Thanks!

  15. Heb laat geboekt en het was binnen 1 uur geregeld ook de betaling ging vrij snel.
    Bedankt voor de goede service.

  16. Goedemorgen,

    Ik heb zojuist een mail ontvangen met dank voor mijn boeking bij jullie.
    Alleen ben ik nog in afwachting op een bevestiging van mijn reis. Deze heb ik op 7 juni geboekt en aangezien ik gelijk moest betalen, zit het me niet lekker nog geen bevestiging te hebben.

    Ik hoor graag van u!

    Vriendelijke groet,

    Cindy

    1. Beste Cindy,

      De reis staat gewoon geboekt hoor, maar ik vermoed dat de bevestiging in jouw spambox of ongewenste mail terecht is gekomen. Ik heb de bevestiging nogmaals gestuurd.

      Groet
      Laura

  17. Hallo,
    Hoe lang duurt het gemiddeld dat ik in mijn account mijn geboekte reis zie staan? Het lijkt nu alsof ik nog geen reis geboekt heb.
    Ik vind nu dus nergens gegevens terug?
    Wat ik ook vreemd vind is dat ik geen nummers van de reisdocumenten voor de tickets heb ingevuld,

    1. Beste Johanna,

      Je ziet op dit moment alleen nog reizen terug als je op het moment van boeken al een account had én ingelogd was ten tijde van boeking. Ik vermoed dat dit niet het geval is. Nummers voor de reisdocumenten zijn niet nodig, het gaat erom dat de namen overeen komen (eerste voornaam en achternaam volgens paspoort).

      Groet
      Laura

      1. Dankjewel voor je reactie, het is nu dus niets anders dan wachten op de tickets? Moeten we zelf dan vooraf online inchecken?
        Misschien ook raar, maar ik weet niet eens met welke maatschappij we vliegen, dit ook ivm de afmetingen van de handbagage, en het toegestane gewicht?

        1. Ik heb jouw boekingsnummer niet en kan deze ook niet opzoeken vanwege een ontbrekende achternaam. Maar al deze gegevens vind je in de boekingsbevestiging die je na boeking hebt ontvangen. Heel soms komt deze in de spamfilter terecht. Als je hem daardoor onverhoopt niet hebt gehad, stuur dan even een berichtje via Facebook.

  18. Goedemorgen, zijn jullie je ervan bewust dat jullie reizen met transfer aanbieden in het begin als je kijkt naar een reis? Staat vlak naast de prijs en als je de dag aanklikt staat het wederom naast de gekozen prijs. Helaas krijg je dan in je bevestigingsmail te zien dat er geen transfer bij zit. Bij onze reis kon je ook niet meteen bagage bijboeken, helaas staat nergens wat die bagage dan gaat kosten. Had dat liever wel geweten, zeker omdat bij ander reisorganisaties dat wel staat. Weet je toch meteen waar je aantoe bent. Nu kan de totale reissom toch een stuk hoger uitvallen. Met de grote concurrentie lijkt me duidelijkheid heel belangrijk. Degene bij klantenservice was ook niet bepaald hulpvaardig en aardig, toch vloeken dus, helaas.

    1. Beste Linda,

      Bij alle onze reizen heb je twee opties:

      • Incl. vlucht
      • Incl. vlucht + transfer

      In het eerste geval is inderdaad geen transfer inbegrepen. Dit wordt altijd bij de aanbieding en ook tijdens alle stappen van de boeking aangegeven. Het kan wél per datum verschillen, dus check niet alleen bij de eerste datum die je selecteert, maar ook als je de datum nog aanpast. In het geval van jouw reis – en we hebben de loggegevens er even bij gezocht – stond hier enkel ‘Incl. vlucht’.

      Bagage is al sinds april 2014 in 90% van de gevallen niet meer inbegrepen van de prijs. Het grootste deel van de bagage is echter wel direct bij te boeken in stap 2 van de boeking. Mocht dit niet het geval zijn dan is dit inderdaad achteraf mogelijk. Wil je vooraf prijzen weten, dan is een telefoontje of berichtje via Facebook genoeg. Bij al onze reizen staat dan ook aangegeven dat handbagage inbegrepen is en ruimbagage bijgeboekt kan worden. Want wij willen daar inderdaad graag transparant in zijn! Alleen de kosten verschillen per reis en zijn derhalve niet automatisch aan te geven.

      Groet
      Laura

      1. Beste Laura,
        Ik heb een screenshot gemaakt van de allerlaatste pagina met de juiste datum vlak voor dat je gaat boeken ( dus je naam etc en betaalwijze gaat invullen ) Daar staat nog steeds heel duidelijk inclusief transfer. Pas als je alles hebt ingevuld staat er ineens alleen incl vlucht. We zijn weer helemaal naar het begin teruggegaan en precies hetzelfde. Steeds incl. transfer totdat je geboekt hebt, dan is het weg. Ik wil echt niet vervelend zijn maar zo is het wel gebeurd. We hebben meteen gebeld en gemaild met de screenshots want dat werd gevraagd. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

        1. Dat klinkt niet zoals het normaal werkt. Wellicht een storing. Mijn collega’s van de juiste afdeling gaan er naar kijken. Als het echt niet goed heeft gestaan, wordt er altijd gekeken naar een passende oplossing.

          1. Net weer geprobeerd en nog steeds inclusief transfer. Hij copieerd niet helemaal zoals de screenshot eruit ziet maar ik kan hem wel weer na u toemailen.

            UW VAKANTIE IS BESCHIKBAAR!

            837p.p.
            incl. vlucht + transfer
            U heeft de laagste prijs
            vertrek
            woensdag 30 augustus 2017
            terugkomst
            dinsdag 05 september 2017 (7 dagen)
            luchthaven
            Amsterdam
            verzorging
            All inclusive
            Uitgebreide informatie over deze vakantie

          2. Ik heb hem gezien en ik snap dat het verwarrend is. Maar de reis die je nu ziet, is een andere reis. Namelijk met een andere uitvoerende touroperator, die de prijs wel incl. transfer heeft. Daarbij is de nu getoonde reis o.b.v. een standaard kamer, maar voor de superior kamer (die jullie hebben geboekt) geldt nog een toeslag die er bij op komt.

            Ik ga deze informatie aan het dossier toevoegen, zodat de juiste afdeling (dat ben ik niet), dit op kan pakken. Daarvoor is het wel van belang de informatie – zoals je aangeeft telefonisch besproken te hebben – te mailen via klantenservice@vakantiediscounter.nl.

  19. Voor het eerst bij de Vakantiediscounter geboekt,ging makkelijk en snel.Heerlijk zes aen naar Valencia!
    Nu zie ik dat ik eigenlijk met Tui reis,alleen was daar dezelfde vakantie 300 euro duurder!!
    Hoe kan dit vraag ik me dan toch af,krijg ik dan een achterafkamer met minder facaliteiten ofzo?
    Maakt me een btje argwanend…………

    1. Nee hoor, geen zorgen! De prijzen in de reiswereld veranderen per dag. Het kan bijv zijn dat de boeking is gedaan ten tijde van een tijdelijke aanbieding of dat er nu een duurdere vluchttoeslag is. De superiorkamer zoals geboekt, zal gewoon voor jou gereed staan bij aankomst!

  20. Er is nogal verwarring over Vakantiediscounter wat betreft dekkingen bij calamiteiten,zijn jullie een reisbureau of bemiddelaar?
    Als er iets mocht gebeuren geven jullie dan dezelfde dekkingen als ieder andere touroperator of moet je dan zijn bij in mijn geval Tui?

    1. Hoi Grace,

      We zijn een touroperator en reisbureau in één; we hebben onze eigen reizen en die van andere touroperators. Ongeacht door wie jouw reis wordt uitgevoerd, overal geldt het calamiteitenfonds.

      Als jouw reis niet een eigen reis van ons is, maar van een uitvoerende touroperator, zijn wij de bemiddelaar tussen jou en deze touroperator.

      Groet
      Laura

  21. Beste,
    Reservatienr: v 170408239
    Boekingscode: 7284676
    Oorspronkelijk waren de vluchturen van de heenreis in de voormiddag geplant.
    We hebben een reis geboekt naar Sicilië van 9/10 tot 16/10
    We hebben de vluchturen ontvangen en wensen onze treinverbindingen en tickets daaraan aanpassen ( Gent België) hoe langer we wachten om de Thalys te bestellen hoe duurder en kans dat er geen plaats meer is. Wanneer kunnen we zeker zijn van de vluchturen?
    Dank U
    Alicia en Adelia

  22. Uw reserveringsnummer: V170430891
    Hallo, Ik heb deze reis geboekt waarin duidelijk bij de beschrijving stond dat er een gratis huurauto bij in zat. Nu kan ik dat nergens weervinden ! Telefonisch zijn jullie niet te bereiken ! Ik heb een mail gestuurd naar de klantenservice maar geen reactie mogen ontvangen ( ná 2 werkdagen !) Is dit jullie service ?? Zouden jullie contact met me willen opnemen ?

    Gr. Klaas

    1. Beste Klaas,

      Ik heb zojuist mijn collega’s van de telefonische klantenservice gesproken en zij hebben een boekingsbevesting gestuurd waarin dit aangegeven staat. Zij konden overigens geen e-mail van u vinden, dus daar lijkt iets mis te zijn gegaan. Mocht u nog vragen hebben, mijn collega’s zijn nog tot 22.00 uur telefonisch bereikbaar.

      Groet
      Laura

      1. Beste Laura,

        Ik heb inderdaad net een boekingsbevestiging gehad met de aanvulling van de gratis huurauto. Dit stond niet in de eerste bevestigingsmail die ik ontvangen had.
        Bedankt dat het geregeld is !
        Gelukkig hoef ik dus niet te bellen 😉 Want dat is toch een punt van aandacht vind ik.

        Gr. Klaas

  23. Heb snel voorgaande reacties gelezen. Roept nieuwe vraag op. Wanneer vluchttijd kort tevoren gewijzigd wordt bestaat mogelijkheid dat je dit niet (op tijd) kunt halen en b.v. alternatief van taxi moet regelen. Hoe dan ook worden deze bijkomende onkosten door Vakantiediscounter gedekt?

    1. Beste mevrouw van Zelen,

      Transport van/naar de luchthaven is altijd de verantwoordelijkheid van de klant. Maar ik ken ook maar héééél weinig situaties waarin dit een probleem oplevert. Zo kort van tevoren wordt het eerder naar later verplaatst dan naar voren.

      groet
      Laura

  24. Bevestiging van uw reservering: V180469289
    Geachte heer, mevrouw,
    Ik heb afgelopen woensdag gemaild met de vraag of de vluchtgegevens van onze heenvlucht al bekend zijn (deze waren tijdens het boeken niet bekend) maar ik heb hier nog geen antwoord op gekregen. Graag hoor ik van u.
    Met hartelijke groet,
    Ans

  25. Ik vind het leuk om bij de voornaam te worden aangesproken
    Echter bij het invoeren van de gegevens moet je de namen uit het paspoort opgeven.
    Ik ben katholiek en daarom is mijn eerste naam anders dan mijn roepnaam.
    Ik vind het minder als je wordt aangesproken met je doopnaam.
    Is het geen idee om je roepnaam bij de boeking te kunnen zetten?
    Bernard(us)

    1. Beste Bernard,

      We snappen de suggestie! Helaas is dit verwarrend voor onze bezoekers. We hebben ervoor gekozen om de correcte informatie v.w.b. de boeking en tickets daarom voorrang te geven. Als onze klanten het verkeerd invoeren, zijn er kosten aan verbonden om de naam aan te passen. Kosten die we hen liever besparen door een vereenvoudigd boekproces met minder verwarring.

      Dat heeft inderdaad wel als gevolg dat boven e-mails betreffende de boeking inderdaad een doopnaam kan staan, of een naam die in elk geval niet overeenkomt met de roepnaam. Maar hier is wat aan te doen; onderaan de nieuwsbrief staat een link naar gegevens wijzigen. Hier kunt u deze aanpassen, die heeft geen gevolg voor uw boeking.

      Groet
      Laura

  26. Beste M.
    Wij hebben. Bij u een reis geboekt en vliegen vanaf Keulen, nu zei iemand tegen mij dat het verstandig is om een parkeer reservering te maken voor de auto, klopt dit en hoe gaat dit in zijn werk.

  27. Super jullie website, helder en duidelijk!!
    2 reizen geboekt en nadien 1 reis telefonisch 1 week eerder omgeboekt. Prima geholpen, snel en vriendelijk.
    Complimenten, daar kunnen nog heel wat klantenservice van leren.

  28. Vakantiediscounter pretendeert ‘Boeken Zonder Vloeken’.
    Had hier wel de neiging toe bij het boeken van mijn reis wat kreeg meerdere keren de melding in mijn scherm ‘Oeps er is iets fout gegaan’. Uiteindelijk is de boeking wel gelukt.

    De ‘Boeken Zonder Vloeken’ slogan is trouwens wel een goede voor de verkiezing van de slechtste reclame slogan 🙂 Prima voor de publiciteit.

  29. Goedemiddag,
    We zijn een reis aan het uitzoeken voor 4 volwassen en een kind van 15 (die ook volwassen is bij jullie?). Maar elke keer als ik het aantal personen verander in 5 (3 in de ene kamer en 2 in de andere), bij welke bestemming dan ook, zijn alle tot dat moment beschikbare vakanties opeens niet meer mogelijk. Hoe kan dit? We boeken liever niet apart van elkaar. Hopelijk hebben jullie een tip hoe we het beste kunnen zoeken.

    1. Beste Henriëtte,

      Dit kan te maken hebben met de beschikbare kamers op dat moment. Als je een specifiek voorbeeld heb, raad ik je aan even met onze klantenservice te bellen. Zij kunnen achter de schermen met je meekijken.

      Met vriendelijke groet,
      Laura

  30. Een mooie deal voor een vakantie naar het prachtige Mexico! Een bucketlist land voor mij! Jullie service was snel, helder en duidelijk. Het wekt bij mij zo min mogelijk vragen op wat uiteraard zorgt voor de meest stress vrije start van een vakantie. Mijn vakantie begint immers bij het uitzoeken en boeken 😛

    Ik word netjes op de hoogte gehouden wat men nog nodig heeft van mij.

    Nu wachten op de papieren en aftellen tot vertrek.

  31. Hoi, ik heb heel veel tijd gestoken in het samenstellen en bewerken van mijn favorieten lijstje. Gisteravond bij het verwijderen van een item uit mijn favorieten liep de website vast en bleef het hartje steken op 19 terwijl het er 18 zouden moeten zijn. Omdat de website niet meewerkte hield ik het voor gezien. Zojuist probeerde ik het opnieuw. Als ik na het inloggen mijn favorieten wil zien door te klikken op ‘bewaarde vakanties’ (de teller staat nu wel op 18) blijft het scherm hangen op ‘verzamel uw favorieten’. Als ik het in een nieuw tabblad probeer via ‘mijn VD’ krijg ik dezelfde situatie. Ik ben dus ingelogd maar kan nergens bij. Heel frustrerend. In een andere browser blijft het scherm al hangen bij het inlogscherm. Op een andere computer kan ik inloggen maar word ik zodra ik ingelogd ben automatisch weer uitgelogd. Ik heb de juiste inloggegevens en heb telkens alle cookies geaccepteerd. Ik zou graag snel weer toegang krijgen tot mijn bewaarde vakanties, ik heb er vele uren ingestoken en zou het echt ontzettend vervelend vinden als ik het niet terug kan zien. Veel dank alvast.

    1. Als het goed is, is er gisteren contact geweest met mijn collega Wynke en is het helemaal opgelost. Succes met uiteindelijk een keuze maken uit de favorieten!

  32. Na een goeie vakantie op Lefkas wilden wij een beoordeling plaatsen,maar konden daar niets over vinden om te schrijven.Het was al in juli hotel Konaki.

  33. Hoi!

    Deze week een reis geboekt voor mij, mijn vriend en onze baby (6 maanden). Nu stond er onderaan bij het boeken een opmerkingen veld, waarin ik heb gezet een babybedje op dr kamer te willen. Komt dit goed? Of moet ik zoiets op een andere manier regelen?

    1. We hebben dit – zie ook de boekingsbevestiging – doorgegeven als preferentie. Ook zien we dat onze collega’s van de klantenservice dit inmiddels telefonisch aan je hebben bevestigd. Alvast een fijne vakantie!

  34. Goedenavond
    Hoe weet ik of mijn ruimbagage bijgeboekt is.
    Ik kan hier niks over terug vinden, volgens een medewerkster
    Zit het, als je de link niet krijg tijdens de boeking erbij.
    Maar ik kan hier niks over terug vinden.

  35. Complimenten voor jullie team. Helaas moesten wij onze geplande vakantie met onze vrienden annuleren vanwege overlijden van de moeder van onze vriendin. Wat hebben jullie dit keurig netjes opgelost! Ook wij konden annuleren zodat wij daar niet met z’n 2-en zaten i.p.v. met z’n 4-en. We gaan binnenkort opnieuw boeken en natuurlijk weer bij jullie!!

  36. wij gaan op 12 juni tot 21 juni naar Palma el Arinal in best delta hotel voor de vlucht heb ik al wel info maar nog niet voor het hotel

    1. Beste Jonny,

      We zien dat de reisbescheiden reeds op 7 juni zijn toegezonden. Mochten er nog vragen zijn, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice per telefoon, e-mail, Facebook of Twitter.

      Groet,
      Laura

  37. Goedemiddag beste medewerkers,
    Kan er bij jullie geboekt worden voor een vlucht en accommodatie en transfer naar Sardinië in 08-2020?
    En zijarm vanaf welke maand?
    Mvg
    Jannie

    1. Beste Jannie,

      Het aanbod voor 2020 loopt vanaf nu tot november in delen binnen. We kunnen niet precies zeggen wanneer al het aanbod voor Sardinië binnenkomt. Omdat dit ook in delen kan gaan, raden we je aan om regelmatig een kijkje te nemen.

      Groet,
      Laura

  38. Ik ben niet zo positief, want 2 dagen na mijn boeking stond de reis bijna 200 euro goedkoper, denk je in december lekker voordelig vroeg te boeken wordt je toch genaaid

    1. Beste meneer/mevrouw van Houte,

      We begrijpen dat het erg vervelend is dat je jouw vakantie nu opeens goedkoper op onze website ziet. We lichten hier graag e.e.a. over toe. De prijzen in de reiswereld staan niet zo vast als een prijs van bijv. een televisie. Deze veranderen met de dag, met name door het continu veranderen van vraag en aanbod. Dit betekent overigens dat ze goedkoper, máár ook duurder kunnen worden. Over dat laatste horen we natuurlijk weinig mensen.

      De wisselende prijzen kunnen het gevolg zijn van 1.001 situaties. Het meest voorkomende voorbeeld is dat er een tijdelijke aanbieding is bij een van de reisorganisaties waar wij mee samenwerken. Dat zij bijvoorbeeld een x-aantal reizen goedkoper in de markt zetten om een deel van het vliegtuig te vullen. Of ze hebben een bepaald aantal hotelkamers goedkoper in kunnen kopen. Elke reisorganisatie heeft hierbij ook nog eens eigen prijsafspraken met hotels en luchtvaartmaatschappijen. Dit heeft als gevolg dat reissommen continu hoger en lager worden.

      In jouw geval is de reissom nu lager geworden. Helaas kunnen we niet met deze nieuwe prijs meegaan. Om de eenvoudige reden dat jouw reis direct definitief is ingeboekt door ons tegen de oude prijs. De reeds geboekte reis zou dan eerst geannuleerd moeten worden en de kosten die daarmee samenhangen zijn vaak hoger dan het prijsverschil.

      Groet,
      Laura

  39. Beste Vakantie discounter,
    Mijn vraag aan jullie is of jullie mij kunnen helpen om met m’n zoon van 16 jaar toch een leuke Vakantie te hebben. Ik ben een alleenstaande moeder en vind t erg lastig om iets leuks te vinden met zo n puber. Heb al gekeken naar rondreizen want een gewone zonvakantie gaat hem niet worden. Een beetje betaalbare kom ik terecht tussen de ouderen, niet zo handig dus. Mijn zoon gaf aan dat hij Ibiza wel leuk vind maar ik vind t moeilijk om daar iets te vinden wat betaalbaar is en waar ook wat afwisseling in te vinden is, kunnen jullie mij hierbij helpen? Met vriendelijke groet, T. Blommers

    1. Helaas bieden wij geen rondreizen aan, we kunnen je dus op dat gebieden niet helpen. Wel voor een pakketreis naar de zon, maar dan willen we iets meer weten over specifieke wensen…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *