Je boekt je vakantie online en alles lijkt volautomatisch te gaan. Maar niets is minder waar. Elke dag zijn de medewerkers van ons reisbureau hard bezig om te zorgen dat jouw vakantie optimaal verloopt. Ze zorgen ervoor dat je voorkeuren verwerkt worden, dat de juiste informatie wordt verzonden én dat je je reispapieren op tijd ontvangt. Tijd om een kijkje in de keuken te nemen!
We zijn een online reisaanbieder; geen stenen reisbureau waar je aan kan kloppen. Maar er zit wél een gedreven team dat ieders vakantie soepel wil laten verlopen. Met ruim 20 klantenservice medewerkers wordt er elke dag aan de Herengracht keihard gewerkt om jouw welverdiende vakantie te regelen.
En met elke dag bedoelen we ook letterlijk bijna elke dag; alleen de feestdagen zijn we gesloten. Ons reisbureau is van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 22.00 uur te bereiken en in de weekenden van 09.00 tot 17.30 uur. Want service vinden we bij dé VakantieDiscounter belangrijk!
Top 3 meest gestelde vragen
Met gemiddeld 300 telefoongesprekken per dag en 350 mails krijgen we flink wat vragen voor onze kiezen. Sommige zijn eenvoudig en kun je in twee zinnen beantwoorden, andere vragen behoeven meer uitleg. Maar welke vragen worden nu het meest gesteld? We stelden een top 3 samen.
- Hoe kan ik ruimbagage bijboeken?
Sinds april 2014 is in de meeste gevallen de ruimbagage niet inbegrepen bij de reis. Je kon deze na boeking altijd eenvoudig zelf bijboeken met de boekingscodes die je van ons kreeg. Om het je nog eenvoudiger te maken, kan je vanaf nu direct bij boeking ruimbagage bijboeken voor zo’n 80% van onze vakanties. Handig hè? - Ik wil mijn boeking wijzigen, annuleren of omboeken. Kan dat?
De mogelijkheden verschillen per reis. Bel onze klantenservice en we kijken graag samen naar wat er voor jou mogelijk is. - Is een transfer bij mijn reis inbegrepen? En zo niet, kan ik deze bijboeken?
Selecteer je een reis dan staat er aangegeven of het incl. vlucht of incl. vlucht en transfer is. In het laatste geval is de transfer inbegrepen. Dit komt dan ook in de boekingsbevestiging te staan. Is de transfer niet inbegrepen dan kan je onze klantenservice bellen om deze bij te boeken.
De leukste anekdotes van onze medewerkers
Of al die vragen vervelend zijn? Nee, helemaal niet. Buiten dat het fijn is om mensen op weg te helpen en ervoor te zorgen dat ze stressvrij op vakantie gaan, hebben we ook regelmatig leuke en soms hilarische gesprekken. Kijk je mee?
Bjorn: “Regelmatig moet ik moeite doen om mijn lach in te houden tijdens een gesprek, mensen kunnen onbewust zulke grappige dingen zeggen.”
“Hoe wilt u de verzorging hebben?” “Ja, logisch hè!” “Logisch?” “Ja logisch logisch!” “U bedoelt logies, alleen het verblijf?” “Ahh ja logies.”
“Wat moet ik bij de thuisblijvers informatie invullen? Er blijft niemand thuis. Alleen de kat”.
Sabrina: “Als we veel bellers tegelijk hebben, krijgen de wachtenden een vrolijk vakantiemuziekje te horen. Dat in de smaak valt. Want onlangs kregen we de vraag welk muziekje het was, zodat de klant deze kon downloaden.
En soms hoor je ook bijzondere details. Zo was er een man die zijn vriendin wilde verrassen met een weekendje weg. Helaas had zij ook een verrassing; ze had een ander. Change of plans en op zoek naar een andere reisgenoot.”
Michiel: “Een collega zette onlangs een Duitse klant in de wacht en zei: ‘Haben Sie bitte eine Stunde Geduld?’ De klant vond dat wat aan de lange kant. Mijn collega bedoelde natuurlijk of de klant een moment geduld had i.p.v. een uur. En soms krijg je rare, maar grappige voorstellen. Er was een mevrouw die alleen naar Tunesië reisde en vroeg of ik haar wilde vergezellen. Dat heb ik maar even netjes afgeslagen.”
Heb jij een vraag aan onze collega’s van het reisbureau? Stel hem gerust hieronder.
Ik ben 80 jaar oud, en loop met krukken. Verder heb ik geen hulp nodig. Is dit een probleem?
Hi Simon! Sommige hotels zijn minder toegankelijk voor mensen die niet goed ter been zijn. Bijvoorbeeld hotels met veel trappen of accommodaties in een berglandschap. Als dit bij ons geweten is, staat het aangegeven in de beschrijving onder het hotel. Onze tip: kies een paar hotels die je leuk vindt, check de hoteltekst en bel (in geval van twijfel) nog even met onze klantendienst. Zo heb je in 1, 2, 3 jouw perfecte vakantie gevonden. Alvast veel plezier!
Mijn dochter en ik zijn net terug van een vakantie uit Turkije, Side.
Gereserveerd bij jullie. Alles was top . Geen enkel minpuntje.
We zijn al vaker met jullie organisatie geweest en het was altijd goed geregeld.
Ik zou zeggen , ga zo door en wij blijven klant.