Meestgestelde vragen VakantieDiscounter reizen

Op onze website worden reizen aangeboden van diverse bekende Nederlandse en Duitse reisorganisaties. Daarnaast bieden wij onze eigen reizen aan, uiteraard onder de naam dé VakantieDiscounter. Lees snel onze meest gestelde vragen om alles over deze reizen en de voorwaarden te weten te komen.

Voor de reis

Tijdens de reis

Na de reis

Waarom moet ik de volledige reissom in één keer betalen?

Sinds april 2017 bieden wij op de website óók eigen reizen aan. Hiervoor gelden andere voorwaarden. Doordat wij direct de kosten voor de vlucht en het hotel doorbelast krijgen, dien je de een grotere aanbetaling te doen dan gemiddeld. Ongeacht wanneer je vertrekt, geldt een aanbetaling van 50 tot 100%. Op onze website zie je duidelijk wanneer je het bedrag in één keer moet voldoen of wanneer je de helft moet aanbetalen. Een lagere aanbetaling (minimaal 15%) is wel van toepassing op andere reizen.

Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?

De reispapieren, bij ons ook wel reisbescheiden genoemd, ontvang je uiterlijk vijf dagen voor vertrek. In één document vind je jouw e-tickets en evt. voucher voor bijv. het hotel. Je vindt in de reisbescheiden daarnaast belangrijke (contact)gegevens en de voorwaarden van de partijen waar wij mee samenwerken.

Let op! Heb je vijf werkdagen voor vertrek nog geen of nog niet alle reispapieren ontvangen dan verzoeken we je dringend contact op te nemen met onze klantenservice.

Kan ik bagage bijboeken?

Tegen bijbetaling is het mogelijk om ruimbagage te boeken. Bij een groot deel van onze reizen kan dit direct bij boeking. Is het niet mogelijk of wil je dit niet meteen, dan krijg je na reservering een mail met informatie om dit zelf bij te boeken.

Let op! Voor sommige vluchten met Transavia geldt dat ruimbagage wel inbegrepen is. Je ontvangt hierover informatie in de bevestigingsmail.

Transavia maakt voor het bijboeken van ruimbagage een onderscheid in de chartervluchten en lijndienstvluchten. De kosten voor ruimbagage zijn hoger voor de lijndiensten. Wanneer je de exacte tarieven voor een specifieke Transavia vlucht vooraf wenst te weten, neem dan contact op met onze klantenservice. Houd er rekening mee dat voor het bijboeken van bagage op de luchthaven andere (hogere) tarieven kunnen gelden.

Hoe kan ik mijn reis wijzigen?

Wij proberen zoveel mogelijk aan een verzoek om een reis te wijzigen te voldoen, waar mogelijk met beperkte kosten. Echter, in veel gevallen is het kosteloos van een reis wijzigen niet mogelijk.

Kosten kunnen variëren en hangen o.a. af van de aard van de wijziging (bijv. naam, geboortedatum of geslacht), reistype, reisduur, hotel en vertrekdatum. De wijzigingskosten zijn € 27,- plus de bijkomende kosten van derden (zoals de luchtvaartmaatschappij of het hotel).

Houd er ook rekening mee dat binnen zes weken voor vertrek de mogelijkheden tot wijzigen beperkt (en met extra kosten) zijn. Neem bij vragen over het wijzigen van een reis gerust contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik een naamswijziging doorgeven?

Bij een deel van onze reizen is het mogelijk zelf wijzigingen te maken in Mijn Transavia. Indien je zelf een wijziging maakt in Mijn Transavia, dien je te allen tijden contact met dé VakantieDiscounter op te nemen, zodat de gewenste wijziging tevens doorgegeven worden bij derden (zoals het hotel). Voor het wijzigen van een reis berekenen wij € 25,- wijzigingskosten plus de evt. kosten die het hotel en/of luchtvaartmaatschappij berekent.

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Een reis kan uitsluitend schriftelijk en door de hoofdboeker worden geannuleerd via ons contactformulier. Telefonisch een reis annuleren is helaas niet mogelijk. We laten na jouw verzoek eerst de annuleringskosten weten, waarna we met jouw goedkeuring de reis kunnen annuleren.

Let op! Houd er rekening mee dat als een verzoek tot annulering op een zon- of feestdag wordt ingezonden de annuleringstermijn geldt van de eerstvolgende werkdag. Deze termijn is bepalend voor de te betalen annuleringskosten.

Ik heb tijdens de reis problemen, bij wie moet ik zijn?

Dit is afhankelijk van het probleem. Heeft het met de faciliteiten, de kamer of iets anders in het hotel te maken? Neem dan contact op met het receptiepersoneel. Zij kunnen direct het probleem, indien mogelijk, oplossen.

Lukt dit niet? Wij werken nauw samen met onze regiomanagers. Zij zijn op locatie verantwoordelijk voor alles omtrent het hotel en de ervaring ter plekke. Het nummer kunt u vinden op uw reisbescheiden welke je vijf dagen voor vertrek ontvangt. Het is raadzaam om het lokale noodnummer in eerste instantie te proberen. Dit i.v.m. het snel oplossen van de problemen en/of klachten.

In alle overige gevallen zijn wij altijd bereikbaar. Op de reisbescheiden staan de juiste telefoonnummers.

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Wij hopen het natuurlijk niet, maar het kan zijn dat je een klacht hebt die je in wilt dienen. Wij van dé VakantieDiscounter staan dan klaar om je een handje te helpen.

Een klacht tijdens de reis dient direct gemeld te worden aan de accommodatieverschaffer of de regiomanager. Als de klacht na het aanspreken van alle bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, vul dan ter plaatse een klachtenformulier in en stuur dit met een begeleidende brief naar ons toe. Wij zorgen ervoor dat het formulier op de juiste plaats terecht komt en zo snel mogelijk behandeld wordt. Houd er rekening mee dat de uitvoerende reisorganisaties en andere reisaanbieders een termijn hanteren van 2 maanden na terugkeer voor het indienen van een klacht.

Bekijk al onze meestgestelde vragenBekijk de volledige reisvoorwaarden