• Vragen
  • Corona-informatie
  • Landeninformatie
  • Nieuws
  • Pers
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Reis boeken
Prijzen & kostenTransfers

Is de transfer inbegrepen bij jullie vakanties?

Bij een groot deel van onze (zon)vakanties is de transfer van de luchthaven naar de accommodatie en vice versa inbegrepen. Hierbij geldt wel een aantal uitzonderingen. Of een transfer is inbegrepen hangt o.a. af van het reistype, de bestemming en de specifiek door jou gekozen vakantie.

Waarom is een transfer niet altijd inbegrepen?

Van oudsher werd praktisch elke pakketreis (bestaande uit een accommodatie + vlucht) aangeboden inclusief transfer. Door een veranderende markt en wensen vanuit reizigers is dit niet langer de standaard.

Er zijn bijvoorbeeld bestemmingen waarbij autohuur zo populair is dat transfers langzaam verdwijnen. En bij stedentrips is het voordeliger om het openbaar vervoer te gebruiken. Dan heb je toch liever een lagere reissom zonder transfer?

Hoe kan je zien of een transfer is inbegrepen?

Transparantie is voor ons een groot goed; bij elke reis staat dus duidelijk wat inbegrepen is. Staat hier enkel Incl. vlucht? Helaas, dan is er geen transfer inbegrepen. Staat er Incl. vlucht + transfer dan is vervoer van en naar jouw accommodatie wel bij de reissom inbegrepen.

Zijn transfers bij te boeken?

Wanneer een transfer niet is inbegrepen, kunnen we in veel gevallen – afhankelijk van de bestemming, periode en beschikbaarheid – wel een (privé)transfer regelen. Ook is het mogelijk om samen met ons te kijken naar de opties voor een huurauto. Heb je een specifieke reis op het oog en wil je vooraf de kosten weet? Eén belletje naar onze klantenservice is genoeg voor een prijsopgave.

Gerelateerde vragen

  • Is bij reissom prijs die ik zie alles inbegrepen?
  • Is toeristenbelasting bij de reissom inbegrepen?
  • Hoe hoog zijn jullie boekingskosten?
  • Waarom zijn reizen voor alleenstaanden altijd duurder?

Meestgestelde vragen

  • Ik wil geld terug i.p.v. een corona voucher. Kan dat? 136400
  • Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken i.v.m. corona? 81820
  • Ik krijg een voucher i.v.m. corona. Wat houdt dit precies in? 49531
  • Als mijn vakantie wordt geannuleerd door het coronavirus, ben ik dan mijn geld kwijt? 45276
  • Moet ik ondanks het coronavirus het restantbedrag van mijn vakantie wel betalen? 45018

Categorieën

  • 17Accommodatie
  • 11Bagage
  • 9Betalingen
  • 18Boekingen
  • 44Corona
  • 11Extra services
  • 4Klachten
  • 10Over dé VakantieDiscounter
  • 6Overige vragen
  • 11Prijzen & kosten
  • 6Reisbescheiden
  • 16Reisdocumenten
  • 4Reizen met kinderen & baby's
  • 7Transfers
  • 27Vluchten

Actuele nieuwsberichten

NIEUWS31 december 2020Invoering vliegtaks per 1 januari 2021
Corona4 november 2020Wat betekent het dringende advies vanuit het kabinet om niet te reizen voor jouw geboekte vakantie?
Reisadviezen27 oktober 2020Reisadvies Canarische Eilanden aangepast naar code geel
Corona16 oktober 2020Coronamaatregelen hebben directe invloed op reisgedrag Nederlanders
ITALIË8 oktober 2020Negatieve PCR-test nu ook verplicht voor Italië

Veelgestelde vragen

  • Is er een transfer inbegrepen?
  • Hoe kan ik online inchecken en stoelen reserveren?
  • Is ruimbagage bij mijn reis inbegrepen?
  • Komen er nog extra kosten bij?
  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

088 - 7 747 747

lokaal tarief

078 - 482 533

lokaal tarief

ma-vr: 09:00 - 22:00
za-zo: 09:00 - 17:30
Feestdagen: 09:00 - 17:30

Alle aanbiedingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:
E-mailadres

Meer dan 750.000 mensen gingen je voor!

En volg ons op social media:
  • VakantieDiscounter op Facebook
  • Volg @VakantieDiscounter op Twitter
  • Volg VakantieDiscounter op Instagram
  • Volg VakantieDiscounter op Pinterest
  • Contact
  • Over ons
  • Blog
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • ANVR
  • SGR
VakantieDiscounter - Copyright 2000 - 2021