Wij begrijpen dat je onzeker bent over de doorgang van jouw aanstaande vakantie & dus of je de restantbetaling wel moet voldoen. De coronacrisis vraagt wat dat betreft veel. Van consumenten, maar ook van ons als online reisbureau.
Is er 6 weken voor vertrek nog niets over jouw reis bekend, dan dien je wel het restantbedrag te voldoen. We zijn immers nog in afwachting van onze partners over jouw reis en de vakantie staat officieel nog gepland. En dat betekent dat de ANVR- en/of boekingsvoorwaarden onverminderd van kracht zijn en dat ook wij nog betalingsverplichtingen naar onze partners hebben.
Dit is ook de reden dat de betaling wel zal moeten worden voldaan als die 6 weken voor vertrek termijn aanbreekt. Indien je de restbetaling niet tijdig betaalt, kunnen we overgaan tot annulering van de reis en kun je sowieso niet op vakantie. Dat is misschien ook wel wat je juist wilt in deze situatie, maar het is wel goed om rekening te houden met onderstaande.
Wij berekenen in dit geval de geldende annuleringskosten altijd door aan de klant. Dit bedrag kan hoger zijn dan de eventuele aanbetaling. En feitelijk levert dat extra kosten op, die je niet had gehad bij het betalen van de volledige reissom.
Want wanneer een reisorganisatie uiteindelijk de reis annuleert, volgen er gepaste regelingen waardoor je als klant nooit de reeds betaalde reissom kwijt bent. Op dit moment wordt er veelal gewerkt met een voucher t.w.v. de reissom voor een nieuwe reis na alle corona-perikelen. Deze corona voucher is – ter bescherming van jou als consument gedekt – door de SGR.