• Vragen
  • Corona-informatie
  • Landeninformatie
  • Nieuws
  • Pers
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Reis boeken
Prijzen & kosten

Waarom zijn reizen voor alleenstaanden altijd duurder?

Voor alleenstaanden kan het inderdaad (flink) duurder zijn om op reis te gaan. We begrijpen dat dit voor de reizigers die hier mee te maken hebben vervelend is. Helaas hebben we hier als online reisbureau geen invloed op. We lichten dit graag even toe.

De prijsverschillen komen vooral voort uit de hotelkamerprijzen die worden gerekend. Hoteliers kunnen zelf per kamer de prijsstelling bepalen. In veel gevallen is een eenpersoonskamer een tweepersoonskamer voor alleengebruik.

In dit geval zat de hotelier dezelfde prijs rekenen per kamer, ongeacht of deze met één of twee personen worden bezet. En daar zit hem het probleem. Stel dat de kamer € 300,- kost en het ticket € 200,-. Als stel betaal je dan bij elkaar € 700,-, ofwel € 350,- p.p. Reis je alleen af kom je echter uit op een prijs van € 500,-.

Dit is iets wat echt vanuit de hoteliers moet veranderen; wij kunnen hen hierin niet dwingen of regels opleggen.

Kan ik ook zoeken op eenpersoonskamers?

Fijn zijn de hotels die echt apart eenpersoonskamers hebben; die zijn vaak kleiner en er wordt wel een andere prijs gerekend. Omdat de aparte eenpersoonskamers niet specifiek aan ons worden doorgegeven, hebben we geen inzicht in voor welke hotels dit geldt. Hierdoor kunnen we onze klanten hier helaas ook niet op laten zoeken. We hopen wel dat dit in de nabije toekomst mogelijk wordt gemaakt.

Gerelateerde vragen

  • Is de transfer inbegrepen bij jullie vakanties?
  • Is bij reissom prijs die ik zie alles inbegrepen?
  • Is toeristenbelasting bij de reissom inbegrepen?
  • Hoe hoog zijn jullie boekingskosten?

Meestgestelde vragen

  • Ik wil geld terug i.p.v. een corona voucher. Kan dat? 136289
  • Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken i.v.m. corona? 81796
  • Ik krijg een voucher i.v.m. corona. Wat houdt dit precies in? 49518
  • Als mijn vakantie wordt geannuleerd door het coronavirus, ben ik dan mijn geld kwijt? 45258
  • Moet ik ondanks het coronavirus het restantbedrag van mijn vakantie wel betalen? 45007

Categorieën

  • 17Accommodatie
  • 11Bagage
  • 9Betalingen
  • 18Boekingen
  • 44Corona
  • 11Extra services
  • 4Klachten
  • 10Over dé VakantieDiscounter
  • 6Overige vragen
  • 11Prijzen & kosten
  • 6Reisbescheiden
  • 16Reisdocumenten
  • 4Reizen met kinderen & baby's
  • 7Transfers
  • 27Vluchten

Actuele nieuwsberichten

NIEUWS31 december 2020Invoering vliegtaks per 1 januari 2021
Corona4 november 2020Wat betekent het dringende advies vanuit het kabinet om niet te reizen voor jouw geboekte vakantie?
Reisadviezen27 oktober 2020Reisadvies Canarische Eilanden aangepast naar code geel
Corona16 oktober 2020Coronamaatregelen hebben directe invloed op reisgedrag Nederlanders
ITALIË8 oktober 2020Negatieve PCR-test nu ook verplicht voor Italië

Veelgestelde vragen

  • Is er een transfer inbegrepen?
  • Hoe kan ik online inchecken en stoelen reserveren?
  • Is ruimbagage bij mijn reis inbegrepen?
  • Komen er nog extra kosten bij?
  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

088 - 7 747 747

lokaal tarief

078 - 482 533

lokaal tarief

ma-vr: 09:00 - 22:00
za-zo: 09:00 - 17:30
Feestdagen: 09:00 - 17:30

Alle aanbiedingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:
E-mailadres

Meer dan 750.000 mensen gingen je voor!

En volg ons op social media:
  • VakantieDiscounter op Facebook
  • Volg @VakantieDiscounter op Twitter
  • Volg VakantieDiscounter op Instagram
  • Volg VakantieDiscounter op Pinterest
  • Contact
  • Over ons
  • Blog
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • ANVR
  • SGR
VakantieDiscounter - Copyright 2000 - 2021