• Vragen
  • Corona-informatie
  • Landeninformatie
  • Nieuws
  • Pers
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Reis boeken
Extra services

Kan ik een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten via jullie?

Dé VakantieDiscounter heeft de beste verzekeraar geselecteerd, specialist op het gebied in reizen. Hierdoor kun je tijdens en ook nog na boeking een (tijdelijke) reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten voor jouw vakantie.

LET OP! Onderstaande informatie geldt voor klanten die woonachtig zijn in Nederland. Wanneer je woonachtig bent in het buitenland (dit geldt ook voor België) kan er helaas geen reisverzekering afgesloten worden via onze partner. Annuleringsverzekeringen zijn wel mogelijk voor mensen die woonachtig zijn in het buitenland.

Waarom is een goede reisverzekering van belang?

Het is belangrijk dat je goed verzekerd op reis gaat en de meeste klanten sluiten daarom een reisverzekering af. De kosten als iets misloopt, kunnen onverwacht hoog oplopen.

Onze verzekeringen ondergebracht bij dé reisverzekeraar van Nederland, Allianz Global Assistance. Zij bieden de volgende voorwaarden:

  • Tot € 4.000,- dekking voor bagage;
  • Van bagage tot 1 jaar oud krijg je de nieuwwaarde uitgekeerd;
  • Tot € 175,- dekking voor mobiele telefoons en smartphones;
  • Tot € 500,- dekking voor (zonne)brillen en contactlenzen;
  • Tot € 2.000,- dekking voor iPods, tablets, laptops, computer-, foto- en filmapparatuur;
  • € 50,- eigen risico per gebeurtenis voor bagage;
  • 100% vergoeding van de kosten voor hulp en ondersteuning bij ziekte, ongeval of overlijden;
  • 100% vergoeding van medische kosten in het buitenland;
  • Baby’s en kinderen tot en met 4 jaar oud zijn gratis meeverzekerd onder de dekking van de verzekering van (één) de ouders;
  • Een eenmalige uitkering bij ongevallen. Bij overlijden: maximaal € 25.000,- en bij blijvende invaliditeit: maximaal € 75.000,-.

Waarom is een annuleringsverzekering aan te raden ?

Een reis moeten annuleren, dat is al vervelend genoeg. Daar kun je geen financiële zorgen bij gebruiken. Daarom sluiten de meeste klanten een annuleringsverzekering af. Je krijgt dan bij annulering vóór de reis de annuleringskosten vergoed. En moet je de vakantie onverwachts afbreken? Dan worden de niet gebruikte reisdagen vergoed.

Onze verzekeringen worden ondergebracht bij dé reisverzekeraar van Nederland, Allianz Global Assistance. De belangrijkste situaties waarin je bent verzekerd voor de annuleringskosten:

  • Als jezelf, een van de medereizigers of directe familieleden (in de eerste-, tweede- of  derdegraads) ernstig ziek wordt, een ongeval krijgt of overlijdt;
  • Als een niet meereizend gezinslid onverwachts een medische noodzakelijke ingreep moet ondergaan;
  • Als ouder(s) of kind(eren) onverwacht dringend zorg nodig heeft (hebben), die alleen jij zelf kunt geven;
  • Als je onvrijwillig werkeloos wordt;
  • Als je een vaste baan krijgt, na een lange periode van werkeloosheid;
  • Bij echtscheiding of ontbinding van een samenlevingsovereenkomst.

Wat zijn de kosten van een reis- en/of annuleringsverzekering?

De kosten voor een reis- en annuleringsverzekering hangen samen met de reis die je boekt. Tijdens het boekingsproces kun je ervoor kiezen om een verzekering af te sluiten. Hier worden dan ook de kosten direct inzichtelijk gemaakt.

Wanneer je tijdens de boeking geen reis- of annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je dit altijd achteraf nog doen via onze klantenservice of onderstaande linkjes.

Annuleringsverzekering Reisverzekering

Meer over dit onderwerp

AnnuleringsverzekeringReisverzekeringVerzekeringen

Gerelateerde vragen

  • Gaat mijn annuleringsverzekering mee naar de nieuwe reis wanneer ik mijn corona voucher verzilver?
  • Valt corona onder de dekking van een annuleringsverzekering?
  • Wanneer dekt een annuleringsverzekering de kosten?
  • Tot wanneer kan ik een reis- en annuleringsverzekering afsluiten?

Meestgestelde vragen

  • Ik wil geld terug i.p.v. een corona voucher. Kan dat? 134888
  • Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken i.v.m. corona? 81386
  • Ik krijg een voucher i.v.m. corona. Wat houdt dit precies in? 49326
  • Als mijn vakantie wordt geannuleerd door het coronavirus, ben ik dan mijn geld kwijt? 44981
  • Moet ik ondanks het coronavirus het restantbedrag van mijn vakantie wel betalen? 44871

Categorieën

  • 17Accommodatie
  • 11Bagage
  • 9Betalingen
  • 18Boekingen
  • 44Corona
  • 11Extra services
  • 4Klachten
  • 10Over dé VakantieDiscounter
  • 6Overige vragen
  • 11Prijzen & kosten
  • 6Reisbescheiden
  • 16Reisdocumenten
  • 4Reizen met kinderen & baby's
  • 7Transfers
  • 27Vluchten

Actuele nieuwsberichten

Corona4 november 2020Wat betekent het dringende advies vanuit het kabinet om niet te reizen voor jouw geboekte vakantie?
Reisadviezen27 oktober 2020Reisadvies Canarische Eilanden aangepast naar code geel
Corona16 oktober 2020Coronamaatregelen hebben directe invloed op reisgedrag Nederlanders
ITALIË8 oktober 2020Negatieve PCR-test nu ook verplicht voor Italië
Herfstvakantie5 oktober 2020Italië en Portugal populairste bestemmingen voor de herfstvakantie

Veelgestelde vragen

  • Is er een transfer inbegrepen?
  • Hoe kan ik online inchecken en stoelen reserveren?
  • Is ruimbagage bij mijn reis inbegrepen?
  • Komen er nog extra kosten bij?
  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

088 - 7 747 747

lokaal tarief

078 - 482 533

lokaal tarief

ma-vr: 09:00 - 22:00
za-zo: 09:00 - 17:30
Feestdagen: 09:00 - 17:30

Alle aanbiedingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:
E-mailadres

Meer dan 750.000 mensen gingen je voor!

En volg ons op social media:
  • VakantieDiscounter op Facebook
  • Volg @VakantieDiscounter op Twitter
  • Volg VakantieDiscounter op Instagram
  • Volg VakantieDiscounter op Pinterest
  • Contact
  • Over ons
  • Blog
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • ANVR
  • SGR
VakantieDiscounter - Copyright 2000 - 2021