De namen op de reisbescheiden dienen overeen te komen met de namen zoals vermeld in het paspoort. Een verkeerde naam kan problemen opleveren op de luchthaven. Heb je bij de boeking een naam verkeerd ingevuld, neem dan contact met ons op voor een naamswijziging.

Kosten van een naamswijziging

Achteraf een naam wijzigen kan door contact op nemen met onze klantenservice. Hierbij dien je rekening te houden met extra kosten. Deze kosten zullen wij voor je opvragen bij de uitvoerende reisorganisatie van uw vakantie en/of luchtvaartmaatschappij.

In sommige gevallen – en dit hangt af van o.a. de luchtvaartmaatschappij en de voorwaarden waaronder het ticket is ingekocht – zijn er geen mogelijkheden voor een naamswijziging. Er dient dan een nieuw vliegticket te worden aangeschaft. De kosten zullen dan aanzienlijk hoger zijn.

Naast de kosten zoals hierboven beschreven, rekenen we vanuit dé VakantieDiscounter voor sommige aanpassingen administratie- en wijzigingskosten à € 25,-.
Lees hier meer over deze kosten >>

Wijzigen via de luchtvaartmaatschappijen

Bij een deel van onze reizen is het mogelijk zelf wijzigingen te maken via de inlog van de luchtvaartmaatschappij, zoals bijv. via Transavia. Indien je zelf een wijziging maakt bij de luchtvaartmaatschappij, dien je te allen tijde contact ons op te nemen. De wijziging moet namelijk ook aan onze kant goed staan om problemen te voorkomen.

Reiziger vervangen?

Bovenstaande informatie spitst zich toe op het wijzigen van de naam van een bestaande reiziger. Wil je de reiziger wijzigen naar een andere reiziger, dan spreken we over een indeplaatsstelling. Deze gaan op aanvraag. Informeer bij onze klantenservice naar de mogelijkheden.