• Vragen
  • Corona-informatie
  • Landeninformatie
  • Nieuws
  • Pers
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Reis boeken
Klachten

Ik ben niet tevreden over de klachtafhandeling, wat nu?

We besteden veel zorg & aandacht aan het samenstellen van onze reizen en het selecteren van onze partners. En informatievoorziening staan bij ons hoog in het vaandel, evenals het correct afhandelen van klachten. Maar wat als je nu niet tevreden bent over onze klachtafhandeling?

Hoe werkt het wanneer ik een klacht indien?

Het beste is om een klacht ter plaatse direct met de reisleiding of lokaal agent op te pakken. In het gros van de gevallen kan dit direct naar tevreden opgelost worden. Wanneer dit niet is gelukt, is het mogelijk om na afloop van de vakantie een klacht in te dienen.

Afhankelijk van de klacht pakken we dit intern op of met de uitvoerende reisorganisatie of lokale agent. Wanneer wij afhankelijk zijn van deze laatste twee kan dit – afhankelijk van het seizoen – gemiddeld 6 tot 8 weken duren.

Tot wanneer kan ik een klacht indienen?

Afhankelijk van de geboekte reis dient jouw klacht binnen één of twee maanden na terugkomst bij ons ingediend zijn. De termijn van één maanden geldt wanneer jouw reis door een Nederlandse reisorganisatie wordt uitgevoerd. Duitse reisorganisatie hanteren twee maanden volgens de algemene voorwaarden.

Van essentieel belang voor de klachtafhandeling is een klachtenformulier dat je ter plaatse hebt ingevuld met de reisleiding of de lokale regiomanager. Zonder dit formulier kan een klacht afgewezen worden.

Wat als een klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld?

Als een klacht niet naar tevredenheid is opgelost, is het mogelijk om binnen 24 maanden na indiening van de klacht het geschil schriftelijk voor te leggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Kijk voor meer informatie op www.degeschillencommissie.nl.

Gerelateerde vragen

  • Hoe kan ik een klacht indienen?
  • Wat moet ik doen als de accommodatie tegenvalt?
  • Wat moet ik doen als ik op de plaats van bestemming een klacht heb?

Meestgestelde vragen

  • Ik wil geld terug i.p.v. een corona voucher. Kan dat? 135837
  • Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken i.v.m. corona? 81695
  • Ik krijg een voucher i.v.m. corona. Wat houdt dit precies in? 49449
  • Als mijn vakantie wordt geannuleerd door het coronavirus, ben ik dan mijn geld kwijt? 45197
  • Moet ik ondanks het coronavirus het restantbedrag van mijn vakantie wel betalen? 44974

Categorieën

  • 17Accommodatie
  • 11Bagage
  • 9Betalingen
  • 18Boekingen
  • 44Corona
  • 11Extra services
  • 4Klachten
  • 10Over dé VakantieDiscounter
  • 6Overige vragen
  • 11Prijzen & kosten
  • 6Reisbescheiden
  • 16Reisdocumenten
  • 4Reizen met kinderen & baby's
  • 7Transfers
  • 27Vluchten

Actuele nieuwsberichten

NIEUWS31 december 2020Invoering vliegtaks per 1 januari 2021
Corona4 november 2020Wat betekent het dringende advies vanuit het kabinet om niet te reizen voor jouw geboekte vakantie?
Reisadviezen27 oktober 2020Reisadvies Canarische Eilanden aangepast naar code geel
Corona16 oktober 2020Coronamaatregelen hebben directe invloed op reisgedrag Nederlanders
ITALIË8 oktober 2020Negatieve PCR-test nu ook verplicht voor Italië

Veelgestelde vragen

  • Is er een transfer inbegrepen?
  • Hoe kan ik online inchecken en stoelen reserveren?
  • Is ruimbagage bij mijn reis inbegrepen?
  • Komen er nog extra kosten bij?
  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

088 - 7 747 747

lokaal tarief

078 - 482 533

lokaal tarief

ma-vr: 09:00 - 22:00
za-zo: 09:00 - 17:30
Feestdagen: 09:00 - 17:30

Alle aanbiedingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:
E-mailadres

Meer dan 750.000 mensen gingen je voor!

En volg ons op social media:
  • VakantieDiscounter op Facebook
  • Volg @VakantieDiscounter op Twitter
  • Volg VakantieDiscounter op Instagram
  • Volg VakantieDiscounter op Pinterest
  • Contact
  • Over ons
  • Blog
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • ANVR
  • SGR
VakantieDiscounter - Copyright 2000 - 2021