• Vragen
  • Corona-informatie
  • Landeninformatie
  • Nieuws
  • Pers
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Reis boeken
BoekingenPrijzen & kosten

Hoe hoog zijn jullie boekingskosten?

We hebben goed nieuws voor je; bij dé VakantieDiscounter rekenen we – in tegenstelling tot veel (online) reisbureaus en reisorganisaties – geen boekingskosten. We lichten deze graag even toe.

Van oudsher worden er boekingskosten gerekend voor het vastleggen van een vakantie. Niet zo gek; want vroeger ging je naar een reisbureau, kreeg je advies aan de balie en boekte vervolgens iemand anders (de reisadviseur) jouw reis voor je in.

Bij ons is dit niet het geval; jij doet al het werk. Jij zoekt een vakantie – en kunt ons via social media en telefoon uiteraard wel om hulp of advies vragen – en boekt de vakantie ook zelf in. Waarom zouden wij geld moeten verdienen aan iets dat ons geen tijd heeft gekost?

We rekenen dus geen boekingskosten per vakantie. En dat kan je zo een voordeel van € 20,- tot € 50,- opleveren. Steek die maar in jouw zak!

Is er geen addertje onder het gras?

Een kleintje, maar eigenlijk is dat geen addertje, want we zijn er heel open over.

Wanneer jij na boeking een wijziging wilt aanbrengen aan de reis – bijvoorbeeld een naamswijziging, andere datum of ander hotel – brengen we naast de wijzigingskosten vanuit de uitvoerende reisorganisatie ook € 25,- aan administratie- en wijzigingskosten in rekening. Dit geldt ook wanneer er wordt overgegaan tot annulering.

Waarom? Nu moeten onze medewerkers wel degelijk met de boeking aan de slag. We raden daarom sowieso altijd aan om tijdens het boeken alle gegevens goed te controleren. Dan houd je het voordeel van geen boekingskosten ook echt in eigen zak.

Gerelateerde vragen

  • Krijg ik mijn reissom terug bij calamiteiten?
  • Heb ik een bedenktijd op mijn vakantie?
  • Mijn reis is na boeking opeens goedkoper, wat nu?
  • Vallen reizen onder het herroepingsrecht?

Meestgestelde vragen

  • Ik wil geld terug i.p.v. een corona voucher. Kan dat? 134921
  • Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken i.v.m. corona? 81395
  • Ik krijg een voucher i.v.m. corona. Wat houdt dit precies in? 49328
  • Als mijn vakantie wordt geannuleerd door het coronavirus, ben ik dan mijn geld kwijt? 44986
  • Moet ik ondanks het coronavirus het restantbedrag van mijn vakantie wel betalen? 44882

Categorieën

  • 17Accommodatie
  • 11Bagage
  • 9Betalingen
  • 18Boekingen
  • 44Corona
  • 11Extra services
  • 4Klachten
  • 10Over dé VakantieDiscounter
  • 6Overige vragen
  • 11Prijzen & kosten
  • 6Reisbescheiden
  • 16Reisdocumenten
  • 4Reizen met kinderen & baby's
  • 7Transfers
  • 27Vluchten

Actuele nieuwsberichten

Corona4 november 2020Wat betekent het dringende advies vanuit het kabinet om niet te reizen voor jouw geboekte vakantie?
Reisadviezen27 oktober 2020Reisadvies Canarische Eilanden aangepast naar code geel
Corona16 oktober 2020Coronamaatregelen hebben directe invloed op reisgedrag Nederlanders
ITALIË8 oktober 2020Negatieve PCR-test nu ook verplicht voor Italië
Herfstvakantie5 oktober 2020Italië en Portugal populairste bestemmingen voor de herfstvakantie

Veelgestelde vragen

  • Is er een transfer inbegrepen?
  • Hoe kan ik online inchecken en stoelen reserveren?
  • Is ruimbagage bij mijn reis inbegrepen?
  • Komen er nog extra kosten bij?
  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

088 - 7 747 747

lokaal tarief

078 - 482 533

lokaal tarief

ma-vr: 09:00 - 22:00
za-zo: 09:00 - 17:30
Feestdagen: 09:00 - 17:30

Alle aanbiedingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:
E-mailadres

Meer dan 750.000 mensen gingen je voor!

En volg ons op social media:
  • VakantieDiscounter op Facebook
  • Volg @VakantieDiscounter op Twitter
  • Volg VakantieDiscounter op Instagram
  • Volg VakantieDiscounter op Pinterest
  • Contact
  • Over ons
  • Blog
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • ANVR
  • SGR
VakantieDiscounter - Copyright 2000 - 2021