Hoewel het altijd vervelend is om een reis te annuleren, hopen we je met onderstaande informatie op weg te helpen. Zodat je weet welke stappen te nemen & wat er allemaal bij komt kijken.

Wat kost het om een reis te annuleren?

Wanneer je een reis bij dé VakantieDiscounter boekt, is dit een definitieve boeking. Er geldt geen optietijd en de bedenktijd op internetaankopen is niet van toepassing op reizen. Wanneer je een reis wilt annuleren, zijn hier dan ook altijd kosten aan verbonden conform d voorwaarden waarmee akkoord is gegaan bij boeking.
Lees meer over de annuleringskosten >>

Aanvragen van annuleringskosten

De annuleringskosten kunnen telefonisch, via de chat op onze website, via Facebook Messenger of per e-mail worden opgevraagd worden door de hoofdboeker van de reis. Wanneer je kiest voor e-mail, vermeld dan in het onderwerpveld jouw boekingsnummer (beginnend met een V) en het woord annuleren.

De annuleringskosten worden – na navraag bij de uitvoerende reisorganisatie – voor je op een rij gezet. O.b.v. deze informatie kun je bepalen of je over wilt gaan tot annulering. Wacht niet te lang met doorgeven; de kosten kunnen stijgen. Hoe dichterbij de vertrekdatum, hoe hoger deze doorgaans zijn.

Houd er rekening mee dat als een verzoek tot annulering op een zon- of feestdag wordt aangevraagd de annuleringstermijn geldt van de eerstvolgende werkdag. Deze termijn is bepalend voor de te betalen annuleringskosten.

Annuleringskosten claimen bij de verzekeraar

Heb jij een annuleringsverzekering afgesloten tijdens of na boeking óf ben je in het bezit van een doorlopende annuleringsverzekering? Zoek zeker contact met de bewuste verzekeraar om te informeren of jouw reden van annulering wordt gedekt. Zo ja, dan kun je de door ons berekende terugvragen via hen.

Let op! Wanneer de annuleringsverzekering via ons is afgesloten, vind je de contactgegevens en het polisnummer op de boekingsbevestiging