Wanneer je boekt bij dé VakantieDiscounter doe jij al het werk. Een bevestiging wordt daarna automatisch verstuurd naar het door jou gebruikt e-mailadres. Handig hè?

Wat staat er in de boekingsbevestiging?

De boekingsbevestiging is eigenlijk een samenvatting van de vakantie. Je vindt er de volgende informatie in:

  • Het reserveringsnummer. Houd deze altijd bij de hand wanneer je vragen hebt aan de klantenservice.
  • Algemene informatie over jouw vakantie, met o.a. de gekozen accommodatie, de aankomst- en vertrekdatum en het verzorgingstype.
  • Vluchtinformatie & informatie over bagage. Wanneer van toepassing worden hierbij ook inloggegevens aangeleverd. Je kunt dan bij de luchtvaartmaatschappij ruimbagage bijboeken, stoelen reserveren of online inchecken.
  • Informatie over transfer, benodigde identiteitsbewijzen, verzekeringen en (wanneer van toepassing) autohuur.
  • Uiteraard staan in onze boekingsbevestigingen ook de volledige gegevens van de reizigers en de kosten van de reis.

Let op! Visuminformatie ontvang je niet in de boekingsbevestiging. Wanneer er een visum van toepassing is, wordt hier een aparte e-mail over verzonden. Deze ontvang je een dag na boeking.

Ik krijg geen boekingsbevestiging, wat nu?

Als je geen boekingsbevestiging ontvangt, kan dit meerdere redenen hebben. De meest voorkomende zijn:

  • Er is een verkeerd e-mailadres ingevoerd bij boeking. Wij kunnen deze dan eenvoudig voor je veranderen en de boekingsbevestiging opnieuw versturen.
  • De boekingsbevestiging is door jouw e-mailprovider aangezien als spam. Dit gebeurt sporadisch.

In een uitzonderlijk geval kan een boeking niet direct doorlopen bij onze partners. Hiervan krijg je een melding direct na boeking. De boekingsbevestiging volgt dan wanneer onze medewerkers jouw boeking handmatig hebben gecheckt bij onze partner. We streven ernaar dit binnen 24 uur te doen. Het kan voorkomen dat we hiervoor ook nog telefonisch contact met je opnemen.