• Vragen
  • Nieuws
  • Pers
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Reis boeken
Reisdocumenten

Kan ik met een beschadigde ID-kaart of paspoort reizen?

Als het op identiteitsbewijzen aankomt, komt het erg nauw. En dan hebben we het niet alleen over dat namen correct op een paspoort moeten staan. Ook beschadigingen aan een ID-kaart of paspoort kunnen ook problemen opleveren.

De controle op reisdocumenten is (terecht!) streng. Dit kan betekenen dat – afhankelijk van de ernst en de plek – paspoorten en ID-kaarten met krasjes, scheurtjes of andere beschadigingen niet geaccepteerd worden.

De Rijksoverheid zegt hierover op hun website:

In de volgende gevallen van beschadiging moet je een nieuw reisdocument aanvragen:

  • Als de echtheidskenmerken beschadigd zijn. Dit zijn onder andere het schaduwwatermerk en een voelbaar reliëf.
  • Als uw persoonsgegevens slecht leesbaar zijn geworden.
  • Als er pagina’s loszitten of ontbreken.

Geldt een van deze situaties voor jouw identiteitsbewijs? Dan is het raadzaam om voorafgaand aan de reis te zorgen voor een nieuw document.

LET OP! Indien beschadigingen op een identiteitsbewijs zorgen voor problemen tijdens de reis, is de reiziger hier zelf verantwoordelijk voor. dé VakantieDiscounter kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld. Dit geldt ook voor andere verantwoordelijkheden rondom identiteitsbewijzen.

Meer over dit onderwerp

IdentiteitskaartPaspoort

Gerelateerde vragen

  • Heb ik een visum nodig voor Egypte?
  • Heb ik een visum nodig voor Turkije?
  • Mag een accommodatie om mijn identiteitsbewijs vragen?
  • Heb ik een visum nodig voor mijn vakantie?

Meestgestelde vragen

  • Is ruimbagage bij de reissom inbegrepen?
  • Is de transfer inbegrepen bij jullie vakanties?
  • Wat zijn de opties voor online inchecken en stoelen reserveren?
  • Is bij reissom prijs die ik zie alles inbegrepen?
  • TUI fly: wat is het verschil tussen Economy, Comfort, Premium en Star Class?

Categorieën

  • 15Accommodatie
  • 11Bagage
  • 8Betalingen
  • 16Boekingen
  • 11Extra services
  • 4Klachten
  • 17Landeninformatie
  • 10Over dé VakantieDiscounter
  • 5Overige vragen
  • 11Prijzen & kosten
  • 6Reisbescheiden
  • 11Reisdocumenten
  • 3Reizen met kinderen & baby's
  • 6Transfers
  • 23Vluchten

  • Toeristenkaart Mexico
    Reisdocumenten, Reisnieuws
    22 augustus 2019Toeristenkaarten voor Mexico voortaan digitaal
  • Thomas Cook failliet
    Calamiteiten, Reisnieuws
    23 september 2019Thomas Cook failliet: wat is de impact op jouw reis?
  • SGR-claims Thomas Cook faillissement uitgekeerd
    Calamiteiten, Reisnieuws
    8 november 2019SGR-claims Thomas Cook faillissement uitbetaald

Veelgestelde vragen

  • Is er een transfer inbegrepen?
  • Hoe kan ik online inchecken en stoelen reserveren?
  • Is ruimbagage bij mijn reis inbegrepen?
  • Komen er nog extra kosten bij?
  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

088 - 7 747 747

lokaal tarief

078 - 482 533

lokaal tarief

ma-vr: 09:00 - 22:00
za-zo: 09:00 - 17:30
Feestdagen: 09:00 - 17:30

Alle aanbiedingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:
E-mailadres

Meer dan 450.000 klanten gingen je voor!

En volg ons op social media:
  • VakantieDiscounter op Facebook
  • Volg @VakantieDiscounter op Twitter
  • Volg VakantieDiscounter op Instagram
  • Volg VakantieDiscounter op Pinterest
  • Contact
  • Over ons
  • Blog
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • ANVR
  • SGR
VakantieDiscounter - Copyright 2000 - 2019