• Vragen
  • Corona-informatie
  • Landeninformatie
  • Nieuws
  • Pers
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
  • Reis boeken
AccommodatieKlachten

Wat moet ik doen als de accommodatie tegenvalt?

Onze reizen worden met veel zorg samengesteld, evenals de informatie die wij vooraf beschikbaar stellen. Helaas kan het altijd gebeuren dat de accommodatie niet aan de verwachting voldoet. Wat nu?

Welke klacht heb je over de accommodatie?

Wanneer wij klachten over hotels, appartementen of andere vormen van accommodaties binnenkrijgen, is dit om uiteenlopende redenen. De meest voorkomende vind je hieronder. We hopen je hier direct mee op weg te helpen:

  • Ongedierte. Kakkerlakken, ze zijn de angst van veel vakantiegangers. Toch zijn deze beestjes in Afrikaanse, Aziatische, Caribische en mediterrane landen niet raar. Sterker nog; het zijn standaard inheemse diersoorten en zeker geen teken van slechte hygiëne. Wanneer je last hebt van kakkerlakken – of bijv. spinnen, mieren of zandvlooien – raden we je aan om contact op te nemen met het personeel bij de receptie. Zij kunnen vaak wat betekenen in de vorm van verdelgingsmiddelen. Je kunt deze middelen ook zelf aanschaffen in een lokale supermarkt.
  • Technische mankementen. Airco, verwarming of lift kapot? Meld dit bij het receptiepersoneel. Zij kunnen dan een techneut of monteur inschakelen om dit mankement te verhelpen.
  • Geluidsoverlast. Waar er in Nederland duidelijke normen en regels zijn voor het aantal decibel, kijken ze hier in andere landen minder naar. En afhankelijk van de locatie kan geluid tot in de late uurtjes doorgaan. We gaan er vanuit dat je – als je zoveel mogelijk rust wilt – hier al rekening mee hebt gehouden bij de keuze van accommodatie. Toch kan het voorkomen dat je net op het meest drukke plekje wordt geplaatst. Ga in overleg met de accommodatieverschaffer om bijv. te kijken naar de mogelijkheden voor een andere kamer. Hier zijn geen garanties in af te geven helaas.
  • Overlast van andere vakantiegangers. Dit is iets dat je zeker kan melden bij de accommodatie. Mede-vakantiegangers die enorme overlast veroorzaken kunnen een officiële waarschuwing krijgen zelfs toegang tot het complex worden ontzegd.
  • Bouwactiviteiten. Waar bouw- en renovatiewerkzaamheden aan de accommodatie vaak voorafgaand aan je vakantie bekend zijn, geldt dit niet voor bouwactiviteiten in de directe omgeving. Het kan voorkomen dat je hier – met name in het voor- en naseizoen – hinder van ondervindt. Helaas kunnen zowel de accommodatieverschaffer als wij hier niets aan veranderen. Je kan altijd vragen of er een kamer beschikbaar is die verder weg ligt van de bouwactiviteiten. Waar mogelijk zal de accommodatieverschaffer vakantiegangers graag tegemoet komen.

Welke acties kun je nog meer ondernemen?

Heb je bovenstaande acties al ondernemen en heeft het geen effect gehad óf heb je een andere klacht? Naast dat je je tot de receptie kan richten, kan je ook contact opnemen met de reisleiding of de lokale agent. De juiste nummers hiervoor vind je op de reisbescheiden.

Wordt de klacht ter plaatse niet naar wens opgelost?

Het is mogelijk om na afloop van jouw vakantie een klacht in te dienen via onze website. Zorg ervoor dat je wel bewijs hebt van de acties die je ter plaatse hebt ondernomen. Je hebt namelijk altijd meldingsplicht; de reisleiding of lokale agent moet conform ANVR-voorwaarden altijd de mogelijkheid hebben gehad jouw klacht op te lossen.

Gerelateerde vragen

  • Welke corona maatregelen kan ik in mijn hotel verwachten?
  • Ik zie dat mijn hotel is gesloten, maar ik heb nog niets van jullie gehoord. Hoe kan dat?
  • Wat zijn adults only vakanties?
  • Mag een accommodatie om mijn identiteitsbewijs vragen?

Meestgestelde vragen

  • Ik wil geld terug i.p.v. een corona voucher. Kan dat? 134971
  • Kan ik (kosteloos) annuleren of omboeken i.v.m. corona? 81412
  • Ik krijg een voucher i.v.m. corona. Wat houdt dit precies in? 49335
  • Als mijn vakantie wordt geannuleerd door het coronavirus, ben ik dan mijn geld kwijt? 44996
  • Moet ik ondanks het coronavirus het restantbedrag van mijn vakantie wel betalen? 44887

Categorieën

  • 17Accommodatie
  • 11Bagage
  • 9Betalingen
  • 18Boekingen
  • 44Corona
  • 11Extra services
  • 4Klachten
  • 10Over dé VakantieDiscounter
  • 6Overige vragen
  • 11Prijzen & kosten
  • 6Reisbescheiden
  • 16Reisdocumenten
  • 4Reizen met kinderen & baby's
  • 7Transfers
  • 27Vluchten

Actuele nieuwsberichten

Corona4 november 2020Wat betekent het dringende advies vanuit het kabinet om niet te reizen voor jouw geboekte vakantie?
Reisadviezen27 oktober 2020Reisadvies Canarische Eilanden aangepast naar code geel
Corona16 oktober 2020Coronamaatregelen hebben directe invloed op reisgedrag Nederlanders
ITALIË8 oktober 2020Negatieve PCR-test nu ook verplicht voor Italië
Herfstvakantie5 oktober 2020Italië en Portugal populairste bestemmingen voor de herfstvakantie

Veelgestelde vragen

  • Is er een transfer inbegrepen?
  • Hoe kan ik online inchecken en stoelen reserveren?
  • Is ruimbagage bij mijn reis inbegrepen?
  • Komen er nog extra kosten bij?
  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig?

088 - 7 747 747

lokaal tarief

078 - 482 533

lokaal tarief

ma-vr: 09:00 - 22:00
za-zo: 09:00 - 17:30
Feestdagen: 09:00 - 17:30

Alle aanbiedingen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:
E-mailadres

Meer dan 750.000 mensen gingen je voor!

En volg ons op social media:
  • VakantieDiscounter op Facebook
  • Volg @VakantieDiscounter op Twitter
  • Volg VakantieDiscounter op Instagram
  • Volg VakantieDiscounter op Pinterest
  • Contact
  • Over ons
  • Blog
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacyverklaring
  • ANVR
  • SGR
VakantieDiscounter - Copyright 2000 - 2021