Onze reizen worden met veel zorg samengesteld, evenals de informatie die wij vooraf beschikbaar stellen. Helaas kan het altijd zo zijn dat de accommodatie niet aan de verwachting voldoet. Wat nu?

Welke klacht heb je over de accommodatie?

Wanneer wij klachten binnenkrijgen, is dit om uiteenlopende redenen. De meest voorkomende vind je hieronder. We hopen je hier direct mee op weg te helpen:

  • Ongedierte. Kakkerlakken, ze zijn de angst van veel vakantiegangers. Toch zijn deze beestjes in Afrikaanse, Aziatische, Caribische en mediterrane landen niet raar. Sterker nog; het zijn standaard inheemse diersoorten en zeker geen teken van slechte hygiëne. Wanneer je last hebt van kakkerlakken – of bijv. spinnen, mieren of zandvlooien – raden we je aan om contact op te nemen met het personeel bij de receptie. Zij kunnen vaak wat betekenen in de vorm van verdelgingsmiddelen. Je kunt deze middelen ook zelf aanschaffen in een lokale supermarkt.
  • Technische mankementen. Airco, verwarming of lift kapot? Meld dit bij het receptiepersoneel. Zij kunnen dan een techneut of monteur inschakelen om dit mankement te verhelpen.
  • Geluidsoverlast. Waar er in Nederland duidelijke normen en regels zijn voor het aantal decibel, kijken ze hier in andere landen minder naar. En afhankelijk van de locatie kan geluid tot in de late uurtjes doorgaan. We gaan er vanuit dat je – als je zoveel mogelijk rust wilt – hier al rekening mee hebt gehouden bij de keuze van accommodatie. Toch kan het voorkomen dat je net op het meest drukke plekje wordt geplaatst. Ga in overleg met de accommodatieverschaffer om bijv. te kijken naar de mogelijkheden voor een andere kamer. Hier zijn geen garanties in af te geven helaas.
  • Overlast van andere vakantiegangers. Dit is iets dat je zeker kan melden bij de accommodatie. Mede-vakantiegangers die enorme overlast veroorzaken kunnen een officiële waarschuwing krijgen zelfs toegang tot het complex worden ontzegd.
  • Bouwactiviteiten. Waar bouw- en renovatiewerkzaamheden aan de accommodatie vaak voorafgaand aan je vakantie bekend zijn, geldt dit niet voor bouwactiviteiten in de directe omgeving. Het kan voorkomen dat je hier – met name in het voor- en naseizoen – hinder van ondervindt. Helaas kan zowel de accommodatieverschaffer als wij hier niets aan veranderen.

Welke acties kun je nog meer ondernemen?

Heb je bovenstaande acties al ondernemen en heeft het geen effect gehad óf heb je een andere klacht? Naast dat je je tot de receptie kan richten, kan je ook contact opnemen met de reisleiding of de lokale agent. De juiste nummers hiervoor vind je op de reisbescheiden.

Word de klacht ter plaatse niet naar wens opgelost?

Het is mogelijk om na afloop van jouw vakantie een klacht in te dienen via onze website. Zorg ervoor dat je wel bewijs hebt van de acties die je ter plaatse hebt ondernomen. Je hebt namelijk altijd meldingsplicht; de reisleiding of lokale agent moet conform ANVR-voorwaarden altijd de mogelijkheid hebben gehad jouw klacht op te lossen.