Een storing in het brandstofsysteem heeft gisteren op Schiphol voor de nodige chaos gezorgd. Er waren maar weinig vliegtuigen die konden vertrekken. En dat ook nog eens in de drukste periode van het jaar.

Laatste update: 25 juli 13.30 uur

De storing heeft voor flink wat vakantiegangers impact gehad, ook voor onze reizigers. Hoewel we ons best doen om iedereen zo goed en snel mogelijk te woord te staan, is er gisteren veel onduidelijkheid geweest en zitten er ook vandaag nog reizigers in onzekerheid over een vervangende vlucht.

We begrijpen dat dit – als het jou betreft – erg vervelend is. Hoewel we geen ijzer met handen kunnen breken en afhankelijk zijn van de informatie vanuit de luchtvaartmaatschappijen en de reisorganisaties waar we mee samenwerken, geven we je wel graag de meest recente informatie en advies over wat nu te doen.

Zou jij gisteren vertrekken vanaf Schiphol?

dé VakantieDiscounter biedt twee type reizen aan:

  • Reizen uitgevoerd door samenwerkende reisorganisaties (o.a. TUI, Thomas Cook, AllTours, De Jong Intra en FTI)
  • Reizen compleet door dé VakantieDiscounter uitgevoerd

Wie jouw reis verzorgt zie je o.a. op de reisbescheiden. Aan de hand hiervan kunnen we je de volgende informatie verstrekken:

  • Heb je een reis die compleet door dé VakantieDiscounter wordt uitgevoerd? Grote kans dat je al contact met ons hebt gehad. Is dit niet het geval of zijn er nog onduidelijkheden, dan zijn wij te bereiken via 0900 – 7747 400 (voor Nederlandse klanten) of 070-359781 (voor Belgische klanten, € 0,30 p.m.). Ook staat ons webcare-team klaar via Facebook Messenger.
  • Wordt jouw reis uitgevoerd door een van de samenwerkende reisorganisaties? Omdat deze reisorganisatie jouw eerste aanspreekpunt is vanaf de dag van vertrek tot de dag van aankomst, krijgen wij helaas geen update over de status van jouw vlucht. We hopen dat je – weliswaar mogelijk met vertraging – gewoon kon vertrekken naar jouw vakantiebestemming. Mocht dit niet het geval zijn en er nog onduidelijkheid zijn over een evt. alternatieve vlucht, dan raden u we aan contact op te nemen met de reisorganisaties. Je vindt de (nood)nummers hiervan op de reisbescheiden. Zij staan in direct contact met de luchtvaartmaatschappij en kunnen het snelst voor u schakelen.

Zou jij gisteren naar Schiphol vliegen?

Doordat praktisch alle toestellen op Schiphol gisteren aan de grond bleven staan, konden inkomende vluchten niet landen. Hierdoor zijn ook vluchten vanuit het buitenland naar Schiphol vertraagd of geannuleerd.

Reizigers in het buitenland die reizen met een van de bij ons aangesloten reisorganisaties (waaronder Corendon, Thomas Cook, TUI, FTI, AllTours en de Jong Intra) zijn inmiddels op de hoogte gesteld door de reisorganisatie zelf. Zij zijn ter plaatse ook het aanspreekpunt. Mochten er nog onduidelijkheden zijn over een vervangende terugvlucht, neem dan contact op met de reisleiding ter plaatse. De (nood)nummers vind je in de reisbescheiden.

Hoewel de storing een overmachtssituatie betreft, willen we je namens ons, de reisorganisaties, betrokken luchtvaartmaatschappijen en Schiphol wel onze excuses aanbieden voor de overlast. Een vakantie hoort immers onbezorgd te zijn.