Boekingen

Hoe betrouwbaar is dé VakantieDiscounter?

We kunnen heel hoog van de toren blazen en zeggen dat we betrouwbaar zijn, maar is dat objectief…? Nee. We laten dus liever het woord aan onze reizigers, die samen al 5.000 reviews en ervaringen hebben ingezonden op Trustpilot, de onafhankelijke review- en ervaringen website. Hier kun je lezen hoe zij de reizen, prijzen en […]

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Een reis kan uitsluitend schriftelijk en door de hoofdboeker worden geannuleerd per e-mail via klantenservice@vakantiediscounter.nl. Vermeld hierbij het reserveringsnummer (beginnend met een V) in het onderwerp veld. Telefonisch een reis annuleren is helaas niet mogelijk. Eventuele annuleringskosten worden berekend volgens de voorwaarden van de uitvoerende touroperator. Houd er rekening mee dat als een verzoek tot […]

Hoe kan ik een naamswijziging doorgeven?

De namen op de reisbescheiden dienen overeen te komen met de namen zoals vermeld in het paspoort. Verkeerde melding bij reservering kan reden zijn tot naamswijziging. Achteraf een naam wijzigen kan door contact op nemen met onze klantenservice via 0900 – 7 747 400 (80 cent per gesprek). Houd rekening met mogelijke kosten vanuit de […]

Hoe kan ik mijn reis wijzigen?

Wij proberen zoveel mogelijk aan een verzoek om een reis te wijzigen te voldoen, waar mogelijk met beperkte kosten. Echter, in veel gevallen is het kosteloos van een reis wijzigen niet mogelijk. Kosten kunnen variëren en hangen o.a. af van de aard van de wijziging (bijv. naam, geboortedatum of geslacht), reistype en reisduur. Meestal zijn […]

Wat zijn de kosten voor het annuleren van mijn reis?

Kosten van annuleren hangen vooral af van het moment van annuleren. Sinds 1 april 2016 zijn deze niet meer vermeldt in de ANVR voorwaarden; de verschuldigde annuleringssom verschilt per uitvoerende touroperator. Naast de annuleringskosten van de touroperator, rekent Dé Vakantiediscounter bij annuleringen € 15,- per boeking aan administratiekosten *. Ook bij wijzigingen van een reis […]

Kan ik een optie nemen op een reis?

Update 15 februari 2017: vanwege grote drukte is het op dit moment niet mogelijk een optie te nemen op een reis. Ja, dit kan. Weliswaar niet via de website, maar wel per telefoon. Houd er wel rekening mee dat de mogelijkheid om een optie te nemen op een reis verschilt per touroperator en reis. Neem […]

Wat betekent de code bij het kamertype?

1KA – 1 Kamerappartement/Studio 2KA – 2 Kamerappartement 1KB – 1 Kamerbungalow KS – Stacaravan KV – Kamervilla KW – Kamerwoning PK – Persoonskamer JS – Juniorsuite FK – Familiekamer BZ – Bergzicht DZ – Dalzicht LZ – landzijde ZY – Zijzeezicht ZZ – Zeezicht

Wat betekent de code bij verzorging?

Dé VakantieDiscounter biedt reizen aan met verschillende verzorgingsniveaus. Denk hierbij aan logies, half pension of all inclusive. In veel gevallen zullen wij dit voluit schrijven, maar het kan ook voorkomen dat onderstaande afkortingen terugkomen op onze website. We hebben daarom de bekendste op een rij gezet: LG – Logies LO – Logies en ontbijt HP […]

Wat is een voordeelkamer?

Een groot aantal accommodaties biedt een beperkt aantal kamers tegen een scherpe prijs in, deze worden voordeelkamers genoemd. In veel gevallen zijn deze kamers gelijk aan de standaard kamers. Echter, het kan voorkomen dat de voordeelkamers een minder gunstige ligging, een kleinere afmeting, of minder faciliteiten hebben. Voorbeeld: als alle standaard kamers zijn uitverkocht zal […]