Achter de schermen

Een kijkje achter de schermen bij ons reisbureau

Je boekt je vakantie online en alles lijkt volautomatisch te gaan. Maar niets is minder waar. Elke dag zijn de medewerkers van ons reisbureau hard bezig om te zorgen dat jouw vakantie optimaal verloopt. Ze zorgen ervoor dat je voorkeuren verwerkt worden, dat de juiste informatie wordt verzonden én dat je je reispapieren op tijd ontvangt. Tijd om een kijkje in de keuken te nemen!

We zijn een online reisaanbieder; geen stenen reisbureau waar je aan kan kloppen. Maar er zit wél een gedreven team dat ieders vakantie soepel wil laten verlopen. Met ruim 20 klantenservice medewerkers wordt er elke dag aan de Herengracht keihard gewerkt om jouw welverdiende vakantie te regelen.

En met elke dag bedoelen we ook letterlijk bijna elke dag; alleen de feestdagen zijn we gesloten. Ons reisbureau is van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 22.00 uur te bereiken en in de weekenden van 09.00 tot 17.30 uur. Want service vinden we bij dé VakantieDiscounter belangrijk!

Top 3 meest gestelde vragen

Met gemiddeld 300 telefoongesprekken per dag en 350 mails krijgen we flink wat vragen voor onze kiezen. Sommige zijn eenvoudig en kun je in twee zinnen beantwoorden, andere vragen behoeven meer uitleg. Maar welke vragen worden nu het meest gesteld? We stelden een top 3 samen.

  1. Hoe kan ik ruimbagage bijboeken?
    Sinds april 2014 is in de meeste gevallen de ruimbagage niet inbegrepen bij de reis. Je kon deze na boeking altijd eenvoudig zelf bijboeken met de boekingscodes die je van ons kreeg. Om het je nog eenvoudiger te maken, kan je vanaf nu direct bij boeking ruimbagage bijboeken voor zo’n 80% van onze vakanties. Handig hè?
  2. Ik wil mijn boeking wijzigen, annuleren of omboeken. Kan dat?
    De mogelijkheden verschillen per reis. Bel onze klantenservice en we kijken graag samen naar wat er voor jou mogelijk is.
  3. Is een transfer bij mijn reis inbegrepen? En zo niet, kan ik deze bijboeken?
    Selecteer je een reis dan staat er aangegeven of het incl. vlucht of incl. vlucht en transfer is. In het laatste geval is de transfer inbegrepen. Dit komt dan ook in de boekingsbevestiging te staan. Is de transfer niet inbegrepen dan kan je onze klantenservice bellen om deze bij te boeken.
Mocht jij nu een dringende vraag hebben, check dan snel even onze vragendatabase. Op meer dan 50 vragen wordt hier uitgebreid antwoord gegeven. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, stel hem dan gerust onder aan dit artikel. We beantwoorden deze met liefde.

De leukste anekdotes van onze medewerkers

Of al die vragen vervelend zijn? Nee, helemaal niet. Buiten dat het fijn is om mensen op weg te helpen en ervoor te zorgen dat ze stressvrij op vakantie gaan, hebben we ook regelmatig leuke en soms hilarische gesprekken. Kijk je mee?

Soufiane: “Regelmatig moet ik moeite doen om mijn lach in te houden tijdens een gesprek, mensen kunnen onbewust zulke grappige dingen zeggen.

“Hoe wilt u de verzorging hebben?” “Ja, logisch hè!” “Logisch?” “Ja logisch logisch!” “U bedoelt logies, alleen het verblijf?” “Ahh ja logies.”

“Wat moet ik bij de thuisblijvers informatie invullen? Er blijft niemand thuis. Alleen de kat”.

Kit: “Als we veel bellers tegelijk hebben, krijgen de wachtenden een vrolijk vakantiemuziekje te horen. Dat in de smaak valt. Want onlangs kregen we de vraag welk muziekje het was, zodat de klant deze kon downloaden.

En soms hoor je ook bijzondere details. Zo was er een man die zijn vriendin wilde verrassen met een weekendje weg. Helaas had zij ook een verrassing; ze had een ander. Change of plans en op zoek naar een andere reisgenoot.

Michiel: “Een collega zette onlangs een Duitse klant in de wacht en zei: ‘Haben Sie bitte eine Stunde Geduld?’ De klant vond dat wat aan de lange kant. Mijn collega bedoelde natuurlijk of de klant een moment geduld had i.p.v. een uur.

En soms krijg je rare, maar grappige voorstellen. Er was een mevrouw die alleen naar Tunesië reisde en vroeg of ik haar wilde vergezellen. Dat heb ik maar even netjes afgeslagen.”

Heb jij een vraag aan onze collega’s van het reisbureau? Stel hem gerust hieronder.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someone

Ook leuk om te lezen

Over de auteur

Laura

Naast haar werk als online content marketeer bij dé Vakantiediscounter reist Laura graag de wereld over. Om daarna haar reisverhalen te delen in woord én beeld. Het liefst over en van de minder bekende plekken in Europa, hoewel Europese steden ook op haar favorieten-lijstje staan. Ook droomt ze graag weg bij tropische bestemmingen!

33 reacties op “Een kijkje achter de schermen bij ons reisbureau

  1. Inderdaad leuk om dit te lezen. Toen m’n vriendin de reis bij jullie geboekt had, had ik wel zoiets van ‘is dat wel vertrouwd’, de Zoover waardering gaf wel vertrouwen, maar dit is inderdaad nog persoonlijker.
    Nu ik lees dat jullie op de Herengracht zitten bedenk ik me ineens dat het dus wel voordeliger kan met dezelfde kwaliteit! Haha. Geintje.

  2. hallo
    ik heb en vraag ?
    hoe zit het nu met de koffer maten voor je handbagage
    bij transavia is het 45x40x25 cm koffermaat
    bij corendon is het 55x35x25 cm koffermaat
    we vliegen met beide maatschappijen
    wat moet ik aan houden
    groetjes marian hendriks

    1. Beste Marian,

      Gaat de heenvlucht met de ene maatschappij en de terugvlucht met de andere? Dan raad ik je aan altijd de kleinste maat aan te houden. Dan kan je handbagage koffer niet worden geweigerd op beide vluchten.

      Groet
      Laura

  3. Hallo, via deze een vraagje van een zuiderling…(in ons eigen landje)….;-)
    Ik heb maandag (06-06-2016) een vakantie bij jullie geboekt naar hotel Linda in Side, Turkije. We hadden heel graag een familie kamer gehad met twee ruimtes. Ik weet dat Linda deze kamers heeft, maar ik kon ze niet via jullie boeken….;-(
    De vraag is……zouden jullie dat, door contact te hebben met hotel Linda, alsnog kunnen regelen? Ik heb nu een luxere 2 persoonskamer geboekt.

    Ik hoor graag van jullie….
    met groetjes,
    Sonja

    1. Beste meneer/mevrouw van Driessen,

      De adresgegevens van Schiphol zijn:
      Luchthaven Schiphol
      Schipholgebouw
      Evert v/d Beekstraat 202
      1118 CP Schiphol

      Deze kun je invoeren in je navigatiesysteem.

      Groet
      Laura

  4. Beste,

    Op de website van Transavia staan de maten van de handbagekoffer anders vermeld, de kleinste maat mag voor je zetel en de grotere moet bovenaan in de lockers in het vliegtuig? Klopt dit? Of is het enkel de kleinste maat?

    1. Transavia hanteert twee maten; een gegarandeerde maat en een grotere maat. De gegarandeerde maat is diegene die onder de stoel voor je past, de grotere maat past boven je in de bagagebakken.

      Is er echter te weinig ruimte (doordat steeds meer mensen met enkel handbagage trolleys reizen) dan kan het zo zijn dat jouw trolley in het ruim moet. Daar dien je dus wel rekening mee te houden bij het grote formaat.

  5. Ik ga met me dochter 23 augustus naar alanya hotel (PrimaSol Telatiye resort). Voor ons is het eerste x daarheen gaan. Had begrepen dat de hotel ver weg is van de stad. Ik vraag me af is er wel een persoon die ons kan uitleggen hoe wij daar heen kunnen gaan en andere plekken kunnen zien in alanya.
    Ik ben een persoon die word snel in paniek

    1. Paniek is nergens voor nodig hoor :) Alanya ligt ca. 14 km van het hotel, dat is voor veel hotels het geval. Bij de receptie kun je vragen naar de mogelijkheid per taxi en/of dolmus. Ook kunnen zij je vertellen wat er allemaal te zien is. Je leest hier trouwens ook meer over Alanya.

  6. Goede avond

    We hebben voor september een vakantie geboekt in Mallorca en komen rond 10 uur aan in de ochend,kunnen we dan gelijk inchecken?

  7. Ik ( wij) zijn woonachtig in Spanje. Als ik een vakantie wil boeken dan kan ik gebruik maken van een aantal vluchthavens behalve Spanje. Hoe wordt (kan) dit (worden) opgelost.

    1. Beste Wim,

      Wij bieden geen vluchten aan vanaf Spaanse luchthavens. De vraag hierna is klein voor de Nederlandse en Belgische reizigers (waar wij mn op inspelen) en onze partners hebben dit helaas niet in hun aanbod.

      Groet
      Laura

    1. Vaccinaties zijn niet verplicht voor Bali, maar worden wel geadviseerd. Het beste is om even advies te vragen aan de huisarts. En goed om te weten; soms wordt het (gedeeltelijk) vergoed door zorgverzekeringen. Informeer daar dus ook even!

  8. Beste Laura (naamgenoot),

    Ik heb onlangs bij jullie een vakantie geboekt.
    Samen met mijn vriend ga ik van 4-6 tot en met 15-6 vertoeven in Rimini.

    Bij mijn boeking is aangegeven dat er geen transfer bij zit vanaf het vliegveld naar appartement en andersom ook niet.

    Ik heb naar aanleiding van een tip van een van uw collega’s gekeken op rome2rio.com daar kan ik echter alleen de gemiddelde ritprijs achterhalen voor transfer vanaf het vliegveld. Heeft u voor mij nog wat tips voor met name gegarandeerd transfer op de dag dat wij terug vliegen?

    Alvast bedankt,

    Groetjes Laura

    A

    1. Beste Natascha. Deze informatie zou je moeten aanvragen bij diegene die de excursie organiseert. In veel gevallen nemen zij dit dan uit handen. Groet, Laura

  9. Ik heb van de week een vakantie bij jullie geboekt naar Bali.
    Nou ben ik ondertussen ook alweer aan het kijken naar de volgende vakantie en heb ik een vraag.
    Als ik bijvoorbeeld zoek naar een vlucht van Amsterdam naar tokyo boek dan is dat via Dubai goedkoper dan dezelfde rechtstreekse vlucht naar Dubai. (Skyscanner)
    Is het toegestaan om dan een langere vlucht te boeken met tussenstop en dan het tweede deel gewoon niet mee te vliegen? Zonder ruimbagage uiteraard.

    Groeten,
    Mikhail

    1. Helaas. Zodra je niet op een vlucht (of een deel van de vlucht) verschijnt, ziet de uitvoerende touroperator je als een ‘no show’ en kunnen andere delen van je reis automatisch geannuleerd worden. Zoals het hotel of de terugvlucht. Ook als dit vooraf aan ons door wordt gegeven, kan dit gebeuren. We raden mensen dan ook nooit aan dit te doen. Ik ben hier uitgegaan van een boeking bij ons met een volledig pakket. Hoe het zit voor losse vluchten is ons niet bekend, daar wij deze niet aanbieden.

  10. Ik ben mijn boekgegevens kwijt heb wel referentienr van de bank enz hoe kom ik nu verder?moet nog 881euro betalen Vertrek op 25mrt naar puerto rico op gran canariao

    1. Beste mevrouw Verhofstad,

      Zes weken voor vertrek volgt er een linkje voor de restantbetaling. U kunt dan direct via iDeal betalen.

      Groet,
      Laura

  11. Wat ben ik spijtig jullie na mijn boeking te hebben ondekt, oze reis elders geboekt( geen weet van jullie bestaan) maar wel duurder betaald, maar voor volgend jaar weten we waar we moeten zijn voor een reis te boeken, groetje Marie

  12. Er liep wat fout bij de aanbetaling van mijn eerste reis bij jullie. Telefonisch geregeld in no time. Dat was erg aangenaam omdat het zo “persoonlijk” gebeurde. Thanks!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *